Kristin Grøntoft til kommunikasjons­avdelingen i If

Kristin Grøntoft går til If. Foto: Martin Huseby Jensen

Kristin Grøntoft til kommunikasjons­avdelingen i If

Skal ha ansvar for sosiale medier.

– Det var ikke det jeg hadde trodd. Jeg trodde jeg skulle begynne i byrå eller start-up. Jeg har sterke interesser i den retningen, men da de (If) kom på banen ble jeg tatt, sier Kristin Grøntoft til Journalisten.

Det er litt over fire måneder siden Grøntoft tok sluttpakke i Aftenposten. Da hadde hun vært i mediehuset i 11 år. Tirsdag hadde hun første arbeidsdag i forsikringsselskapet. Det var flere muligheter å velge i, forteller hun.

– Jeg har vært veldig heldig.

Og så klarte If å fange henne. Såpass begeistret var de at Grøntoft mente at om det ikke ble jobb, så ble det i hvert fall forsikring hos dem. Det hadde hun ikke trodd. Hun opplever selskapet som samkjørt og med en god åpen kommunikasjon. De vet ifølge henne hvor de skal.

– Det er gøy å komme et sted hvor folk er enig om hva vi skal oppnå. Da er alle forutsetninger til stede for å få gjort noe.

Grøntoft rakk ikke føle på det å være arbeidsledig. Til det var det for mange oppgaver som skulle løses. Og i januar takket hun ja til den nye jobben, siden har det vært om å gjøre å avslutte pågående prosjekter. Det har vært viktig å bruke tiden på å koble litt av før hun ga seg i kast med nye prosjekter.

Annonser

Les også

Mener det er viktig med tillit blant folket om at pasientopplysninger blir behandlet konfidensielt, samtidig som særlig mediene må kunne granske helsetjenestene.

Video: Pressens representanter møter blant andre helseminister og helsedirektør for å drøfte det offentliges tilgang til helsejournaler. Se debatten i opptak her.

ARENDAL (Journalisten:) Dagens Næringslivs politiske redaktør er kanskje en av mediebransjens travleste under Arendalsuka.