Kristin Grøntoft til kommunikasjons­avdelingen i If

Kristin Grøntoft går til If. Foto: Martin Huseby Jensen

Kristin Grøntoft til kommunikasjons­avdelingen i If

Skal ha ansvar for sosiale medier.

– Det var ikke det jeg hadde trodd. Jeg trodde jeg skulle begynne i byrå eller start-up. Jeg har sterke interesser i den retningen, men da de (If) kom på banen ble jeg tatt, sier Kristin Grøntoft til Journalisten.

Det er litt over fire måneder siden Grøntoft tok sluttpakke i Aftenposten. Da hadde hun vært i mediehuset i 11 år. Tirsdag hadde hun første arbeidsdag i forsikringsselskapet. Det var flere muligheter å velge i, forteller hun.

– Jeg har vært veldig heldig.

Og så klarte If å fange henne. Såpass begeistret var de at Grøntoft mente at om det ikke ble jobb, så ble det i hvert fall forsikring hos dem. Det hadde hun ikke trodd. Hun opplever selskapet som samkjørt og med en god åpen kommunikasjon. De vet ifølge henne hvor de skal.

– Det er gøy å komme et sted hvor folk er enig om hva vi skal oppnå. Da er alle forutsetninger til stede for å få gjort noe.

Grøntoft rakk ikke føle på det å være arbeidsledig. Til det var det for mange oppgaver som skulle løses. Og i januar takket hun ja til den nye jobben, siden har det vært om å gjøre å avslutte pågående prosjekter. Det har vært viktig å bruke tiden på å koble litt av før hun ga seg i kast med nye prosjekter.

Annonser

Les også

For bilder på søkemotoren Bing betaler Microsoft fra 195 kroner og oppover. Les hva seks skandinaviske fotografer fikk da Microsoft kjøpte bildene deres.

BILDET:

Med fotoutstillingen «Jeg elsker» ønsker fotografen å bryte tabuer.