Nettavisen-redaktør Gunnar Stavrum kan glede seg over utviklingen for Nettavisen i 2016. Foto: Birgit Dannenberg

Gunnar Stavrum: Saker om biler og innvandring går nå bedre enn sex

Nettavisen med tidenes beste driftsår.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over sju år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

 
Nettavisen fikk i fjor et resultat etter skatt på 16,3 millioner kroner. Stadig flere inntekter kommer fra innholdsmarkedsføring, ifølge Dagens Næringsliv.
 
Selv om Nettavisen mister annonseinntekter, øker overskuddet på grunn av hard kostnadskontroll, mer innholdsmarkedsføring og flere saker om innvandring og miljøpolitikk, skriver avisen.
 
– Tidligere var det sexsaker og artikler med bilder av lettkledde mennesker som klikket mest. Men nå er det ofte saker om privatbilisme versus miljøpolitikk, islam og innvandring som drar mest trafikk, sier Nettavisen-sjef Gunnar Stavrum.
 
I 2016 sto «vanlige» annonser for 81 millioner kroner av inntektene og 58 millioner kroner kom fra innholdsmarkedsføring, ifølge nyansatt økonomidirektør Stine Hvam.
 
Til sammenligning hadde VG Partnerstudio, som produserer annonsørinnhold på VGs nettsider, 44,2 millioner kroner i omsetning etter første fulle driftsår i fjor.
 
Powered by Labrador CMS