TV 2 Gruppen går i minus

TV 2 Gruppen tynges av den formidable satsingen på produktutvikling og fotballrettigheter. Resultatet etter skatt for tredje kvartal i år er minus 49 millioner.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

TV 2 Gruppen viser til at 2006 er et viktig strategisk satsingsår for selskapet. Det handler om store kostnader til eksklusive fotballrettigheter, lansering av nye tv-kanaler, flere nettportaler og start på utbygging av det digitale bakkenettet. Inntektene har også økt, men holder ikke tritt med den sterke kostnadsveksten. Som konsekvens ble resultatet etter skatt for 2. kvartal bare 6,4 millioner. Og den negative trenden har bare fortsatt. Regnskapstallene for 3. kvartal viser at resultatet etter skatt er minus 49 millioner.

TV 2 Gruppens kostnader etter første halvår økte med 276,9 millioner kroner. 149,2 millioner skyldes at Kanal 24 og TV Zebra er regnskapsført som datterselskaper, mens 90 millioner skyldes kjøp av eksklusive senderettigheter for norsk fotball. Lanseringen av NA24 og portalen fxt.no har også kostet.

Men selve tv-kanalen TV 2 gjør det bra. I tredje kvartal fikk den et driftsoverskudd på 55,4 millioner kroner, mot et underskudd på 5,4 millioner kroner i fjor.

Powered by Labrador CMS