Varden (63)

Konkurrenten Varden omsatte for 4,5 millioner kroner mer enn TA i fjor. Ni år tidligere var forskjellen ti ganger større.

Men reddes inn av kostnadskutt.

Kraftige reaksjoner på ledelsens begrunnelse for avgjørelsen.

Ansvarlig redaktør i Porsgrunns Dagblad, Erik Enger, mener Varden-redaktøren gjør redaksjonen til «nyttige idioter» ved å publisere videoen som hyller deres egen fotograf som en nyhetssak.

Kildevern:

Har beklaget og betalt 30.000 for tort og svie, fortalte tipseren i retten.

Bare fire sendte flaskene tilbake.

Følger etter hovedkonkurrenten Varden.

Forbereder seg til storkamp mellom Odd Grenland og Borussia Dortmund med tyske artikler.

Rekordmange klager og felles i Pressens faglige utvalg (PFU), viser halvårsstatistikk.

Slik konkluderte PFU i mai.

Telemarksavisa:

Kommentar i Varden kritiserte TAs Ove Mellingen for brudd på god presseskikk i kommentarer om Linn Madelen-saken i Brevik. 

Linn Madelen-saken:

- Offentlig har jeg aldri tatt stilling til skyldspørsmålet, skriver Ove Mellingen.

PFU:

Klage mot Varden ble sammenlignet med Romkvinne-saken til NRK.

PFU:

Behandler klager på kildesamrøre, etikkverstingstempel og kopling mellom studenter og bioterror.

Fra alkoholproblemer og bokdebut til toppjobb i kommunikasjonsbransjen.

Varden-direktør over til samme jobb hos Telemarksavisa. Skal også lede Amedias regionale virksomheter.

De første oppsigelsene er kommet i Amedia. TA sier opp tre journalister, og nå står også Varden foran kutt.

varden.jpg(image/jpeg)

Ifjor gikk avisen med overskudd. Hvor mye tror du Agderposten måtte ut med?

kise.jpg(image/jpeg)

Går på dagen. Brukte ferie på beslutningen.

DrupalLøkenStavrum2013.jpg(image/jpeg)

 Generalsekretær Kjersti Løken Stavrum mener Varden viser sviktende kildekritikk i hytteartikkel.

Sider