Gresvig søker «Sportsjournalist» (Digital Innholdsprodusent)

Firma
Gresvig AS
Søknadsfrist
Snarest

Gresvig eier, utvikler og driver kjedekonseptene G-SPORT, G-MAX og INTERSPORT i Norge. Kjedekonseptene omfatter 225 butikker med en samlet butikkomsetning på over 5 milliarder kroner. Gresvig er et spennende retailselskap med både egneide og franchise butikker. Vi selger kjente norske og internasjonale merkevarer. Selskapets kjedeadministrasjon er lokalisert på Helsfyr i Oslo og med sentrallager i Askim. Vårt mål er å være den ledende aktøren med de mest attraktive kjedekonseptene, samt beste og mest inspirerende butikkene for våre kunder.

Gresvig søker «Sportsjournalist» (Digital Innholdsprodusent)

Vi søker en idèrik og dyktig «Sportsjournalist» som kan fortelle historier som inspirerer og hjelper våre kunder til å ta gode valg for seg og sine. Vi vet du er glad i sport, og ønsker å delta i utviklingen av sportsbransjen. 

Dette innebærer at vi ønsker engasjerte medarbeidere som foreslår nye og innovative ideer og løsninger og ser kommersielle muligheter. Du har god fagkunnskap innen ditt felt, og deler kunnskapen med resten av teamet. For oss er det viktig å formidle vår og andres kunnskap på alle våre digitale flater. Vi ønsker deg som kan gjøre dette gjennom inspirerende og nyttige historier, som bidrar til en mer aktiv fritid blant våre kunder. Vår Digitale Innholdsprodusent har derfor en dyp lidenskap for sport og forstår våre eksisterende og potensielle kunders behov gjennom en unik evne til å oppdage de gode historiene og interessante vinklingene. Du kan formidle forbrukerstoff på en engasjerende og troverdig måte. Du klarer å gjøre det komplekse (tekniske) enkelt, ved bruk av et bredt spekter av virkemidler og fortellergrep. Derfor vil vi nok kalle deg «Sportsjournalist» fremfor Digital Innholdsprodusent.

Vi søker etter deg som har erfaring med hele innholdsprosessen, og som trives med å jobbe i høyt tempo sammen med markedsførere som har et kommersielt fokus. Din jobb er samtidig å være på leserens side, og alltid ta hensyn til deres behov og situasjon. Vi tror at denne kombinasjonen skaper resultater og gjør oss til en troverdig avsender av inspirerende og nyttig innhold.

Ansvarsområder:

•Sikre og drifte innholdssprogrammet for G-Sport G-MAX og Intersport

•Utarbeidelse og gjennomføring av engasjerende og lojalitetsbyggendeaktiviteter

•Publisering av markedsaktiviteter i våre digitale kanaler

Arbeidsoppgaver:

•Identifisere temaer og saker som er relevante for våre kunder 

•Produsere relevant og engasjerende innhold til definerte målgrupper 

•Lage vinklinger og skrive tekster til nyhetsbrev, epost og kjedekonseptenes nettsider

•Være aktiv i idé- og konseptutvikling 

•Skape en plattform for Tone & Voice som støtter oppunder ønskede markedsposisjoner for kjedekonseptene

•Benytte tekst, infografikk, bilde og video for å fortelle en historie 

Ønskede kvalifikasjoner:

•Minst 3 års høyere utdannelse

•Minimum 5 års erfaring fra markedsføring

•Erfaring fra målrettet og segmentert markedsføring med dokumenterbare resultater, samt å drive større endringsprosesser og prosjekter med gode resultater

Kunnskap:

•Kunnskap om sport, og kjennskap til sportsprodukter

•Målrettet bruk av sosiale medier og andre distribusjonskanaler for økt trafikk, dialog og engasjement

•Å produsere innhold både i form av tekst, video, foto og infografikk 

•Bruk av Photoshop 

•Bruk av CMS (Content Management System: publiseringssystem/innholdshåndteringssystem)

•Google Analytics og andre analyseverktøy 

•Retail markedsføring

Personlige egenskaper:

•Journalistisk teft, et godt skriftlig og muntlig språk 

•Gode samarbeidsevner 

•Du liker å komme med forslag på nye initiativer innenfor ditt ansvarsområde, og har evnen til å sette dem ut i livet 

•Du jobber systematisk og metodisk, er god til å planlegge og gjør klare prioriteringer.

•Du samarbeider godt med andre 

•Du forstår ulike sportskategorier, spørsmål og behov, samt foretar sunne og rasjonelle vurderinger før publisering

•Viser spesialistkunnskap og ekspertise innen eget felt; deltar i kontinuerlig faglig utvikling

•Identifiserer og utnytter kommersielle muligheter

•Du har god logisk resonneringsevne

Du blir motivert av:

•Identifisere trender og temaer som er relevante for våre sportskunder og aktive familier

•Produsere relevant og engasjerende innhold til definerte målgrupper og personas 

•Være aktiv i idé- og konseptutvikling av saker og redaksjonelle konsepter 

•Optimalisere og tilpasse innhold basert på innsikt fra ulike analyseverktøy 

•Benytte sportsfaglig tekst, infografikk, bilde og video til å fortelle gode og relevante historier

Vi tilbyr: 

•Konkurransedyktige betingelser

•Gode utviklingsmuligheter

•Gunstige ordninger for personalkjøp

•Mye ansvar, og store utviklingsmuligheter 

•Et uformelt og sporty miljø preget av «passion» og engasjement

Elsker du sport og du mener du kan gjøre en forskjell hos oss i Gresvig? Da ønsker vi at du sender oss en inspirerende søknad og CV, til oss i dag via denne linken. Søknadsfrist er snarest. 

Vi vurderer søkere fortløpende. 

Søk på stillingen her

Søknadsfrist: Snarest

 

ANDRE LEDIGE STILLINGER:

Les også

22-åringen som studerer ved Nord universitet valgt på studentlagets årsmøte.

Likestillings- og diskrimineringsombudet har fått over 60 henvendelser om hijab-bruk i NRK-programmet «Faten tar valget», men mener kanalen ikke diskriminerer.