Ansvarlig for sosiale medier - Norges Fotballforbund

Firma
Norges Fotballforbund
Søknadsfrist
22.01.17

NORGES FOTBALLFORBUND (NFF), er landets største særidrettsforbund med 375 313 spillere hvorav 111.125 er jenter/kvinner. Disse er organisert i og utøver aktivitet via 18 fotballkretser, 1882 klubber og 28 878 lag. Organisasjonen har 200 heltidsansatte/engasjerte og 130 000 tillitsvalgte. Det spilles ca 330 000 kamper pr år. Sentraladministrasjonen på Ullevaal Stadion har 95 ansatte. NFFs omsetning i 2015 var på 877 mill kr. 

Vår visjon er “Fotballglede, muligheter og utfordringer for alle.” 
 

Ansvarlig for sosiale medier - Norges Fotballforbund

Er du en person med sterk interesse og kunnskap om sosiale medier og norsk fotball? Da kan du være personen Norges Fotballforbund (NFF) søker. Sosiale medier når «alle» og gir mulighet til å engasjere og informere viktige målgrupper i og rundt norsk fotball. NFF ønsker å styrke arbeidet med sosiale medier og søker ansvarlig for sosiale medier i 100 % fast stilling. 

Vi kan tilby spennende arbeidsoppgaver i et tverrfaglig og inkluderende miljø som jobber og ivrer for en idrett som skaper stort engasjement i hele Norge. Vil du bli med på laget?

Kommunikasjonsavdelingen vil bestå av fire faste årsverk, i tillegg kommer innleide frilansere. 

NFF legger vekt på bredde og mangfold i arbeidslivet. Kvalifiserte søkere oppfordres til å søke, uavhengig av kjønn, etnisitet og nedsatt funksjonsevne. Spesielt kvinner oppfordres til å søke.

Tiltredelse: snarest
NFF holder til i nyoppussede lokaler på Ullevaal Stadion.

Arbeidsoppgaver

  • Planlegge publisering på NFFs offisielle sosiale medier-kontoer, produsere og publisere innlegg om NFF på Facebook, Instagram og Twitter – samt Snapchat ved behov
  • Overvåke NFF på sosiale medier, med hovedvekt på saker om NFF og kommunikasjon med brukere som henvender seg til NFF.
  • Bistå avdelingen med annet kommunikasjonsarbeid ved behov

Kvalifikasjoner

  • Du har utdannelse innen journalistikk, markedsføring eller informasjonsfag
  • Du har erfaring fra planlegging og drift av sosiale medier for profesjonelle aktører
  • Du har en god penn og formulerer deg kjapt og godt på norsk
  • Du har erfaring med nettjournalistikk og redigering
  • Du har erfaring med videoredigering og bildebehandling
  • Du har god teknisk innsikt og er en kompetent bruker av vanlige dataverktøy, både på mobil og desktop
  • Du har god kunnskap om og interesse for norsk fotball

Personlige egenskaper

  • Du samarbeider godt, og ønsker å være med på å sette en høy standard for NFFs arbeid på sosiale medier
  • Du er nysgjerrig på ny teknologi og nye arenaer
  • Du har er selvgående og vant til lage innholdsplaner med påfølgende gjennomføringskraft
  • Du har høy arbeidskapasitet og er fleksibel

Vi tilbyr

  • Lønn etter kvalifikasjoner
  • Gode personalforsikringer og pensjonsordninger
  • Helseforsikring
  • Tilrettelagt for trening
  • Spennende arbeidsoppgaver i et hyggelig og hektisk team

Kontaktinfo: Yngve Haavik, Kommunikasjonssjef(+47) 92 48 21 47.

Søk på stillingen her: www.webcruiter.no

Søknadsfrist: 22. januar 2017

 

Les også

Den nye direktelinjen til NRK lokket ham til konkurrenten.

MEDIEDEBATT: Det ligger like mye kildearbeid og research bak sykkelvideoreportasjen som for annen journalistikk, skriver Aftenposten-journalist Torgeir Strandberg.