Yield Manager Schibsted Norge Annonse

Firma
Schibsted Norge
Søknadsfrist
21.04.17

Schibsted Norges målsetning er å bygge digitale mediehus i verdensklasse og samtidig styrke våre rene nettsatsninger. Vi bidrar til at det også i fremtiden kan lages kvalitetsjournalistikk bygd på den egenart, troverdighet og nærhet til publikum som kjennetegner de deltakende mediehusene. I Schibsted Norge navigerer vi ut fra våre verdier we have integrity, we are innovative, we are a team and we are here to win. Schibsted Norge ble etablert våren 2012 og består av over 2500 engasjerte medarbeidere. Selskapet er overbygningen for Schibsteds norske virksomhet og består av mediehusene VG, Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Fædrelandsvennen og rubrikknettstedet Finn.no. I tillegg inngår vekstmiljøet Schibsted Vekst, Schibsted Distribusjon, trykkerikonsernet Schibsted Trykk, annonsenettverket Webtraffic, samt en rekke fellesfunksjoner (IT, kundesenter, økonomitjenester, etc) som betjener konsernets datterselskaper.

Yield Manager Schibsted Norge Annonse

Schibsted Norge Annonse 

Schibsted Norge Annonse (SNOA) er en sentral enhet som skal utvikle konkurranse-dyktige annonseprodukter som styrker Schibsted Norges markedsposisjon og finansielle resultater. Med utgangspunkt i felles digitalt varelager, attraktive produkter og nye betjeningsløsninger, skal avdelingen tilrettelegge for effektivt salg som vil skape kundeverdi og sterke kunderelasjoner. 

Vil du være med å optimere annonseinntekter på tvers av Schibsted? 

I Schibsted Norge har vi nå kraftsamlet rundt en ny annonsestrategi. For å utløse potensialet i strategien har vi behov for å styrke Ad Products-miljøet med en Yield Manager. Med økende etterspørsel etter våre annonseprodukter er det viktig at vi tilbyr annonsøren maksimal effekt for sitt markedsføringsbudsjett, samtidig som vi optimerer Schibsteds inntekter. Vi ser etter en person som har et strategisk blikk for gode kommersielle løsninger og som evner å omsette god innsikt til konkrete tiltak. 

Som Yield Manager vil du få en helt sentral rolle i avdelingen Ad Products og ansvar for optimalisering av inntektene fra Schibsteds annonseflater på tvers av produkter, plattformer og salgskanaler. Ditt ansvarsområde vil være å følge opp inntekter, priser og utnyttelse av varelageret vårt. Innsikten fra dine funn vil ha stor innflytelse på Schibsteds valg av produktmiks og forretningsmodeller for annonseprodukter. Du vil også sammen med våre forretningsutviklere foreslå tiltak for å bedre kapitalisere på varelageret vårt og bidra til utarbeidelse av beslutningsgrunnlag for nye produkter.   

Yield Management-ansvaret har frem til nå vært fordelt på flere ulike miljøer og personer. Vi søker deg som kan samle og videreutvikle funksjonen, og sørge for at den leverer verdi til salgsorganisasjonen vår. Det innebærer både å utvikle metodikk for Yield Management, og å etablere prosesser og retningslinjer som sikrer økt systematikk for området.  

Stillingen rapporterer til Head of Ad Products.

Rollen omfatter blant annet følgende ansvar og arbeidsoppgaver: 

  • Videreutvikle Yield Management-funksjonen for Schibsted 
  • Etablere rutiner for rapportering og oppfølging av varelager, produkter og priser 
  • Basert på løpende innsikt, identifisere utfordringer og muligheter og omsette dette til konkrete tiltak 
  • Ansvarlig for å etablere prisingsprinsipper, prisprosess og forbedre underlag til prisbeslutninger 
  • Ansvarlig for etablering av rammeverk for rabattoppfølging og sikre at rammeverket benyttes av salgsmandatene 

Vi ser etter deg som: 

  • Har relevant mastergrad eller tilsvarende utdannelse 
  • Har erfaring med yield management, prising eller business controlling 
  • Er meget analytisk og jobber hypotesebasert. Du kan strukturere og håndtere store datamengder og omsette innsikt til konkrete handlinger. Du er en avansert bruker av Excel, og har gjerne erfaring fra å jobbe med databaseverktøy 
  • Er opptatt av detaljer, samtidig som du evner å løfte blikket og se det store bildet. 
  • Er kompetent til å jobbe på tverrfaglig i en stor organisasjon – du samarbeider godt med andre på tvers av team, miljøer og strukturer. Du er god til å få med deg andre og engasjere på veien mot å nå mål, og du er klar og tydelig i formidlingen din. 
  • Har utmerkede presentasjonsegenskaper, skriftlig og muntlig  
  • Er interessert og har forståelse for digitale annonseprodukter  
  • Kan jobbe like godt på norsk og engelsk 

Kontaktpersoner: 

Tora Rønbeck, Head of Ad Products, tlf 906 30 081

Søk på stillingen her 

Søknadsfrist: 21. april 2017

ANDRE LEDIGE STILLINGER:

Søknadsfrist
30.04.2017
Søknadsfrist
30.04.2017
Søknadsfrist
30.04.2017
Søknadsfrist
01.05.2017
Søknadsfrist
01.05.2017
Søknadsfrist
01.05.2017
Søknadsfrist
02.05.2017
Søknadsfrist
02.05.2017
Søknadsfrist
05.05.2017
Søknadsfrist
07.05.2017
Søknadsfrist
10.05.2017
Søknadsfrist
10.05.2017
Søknadsfrist
10.05.2017
Søknadsfrist
Snarest