Mobilveksten bremser opp

Mobilveksten bremser opp

Kan ramme inntektene til mediehusene.

Det skriver Klassekampen fredag. Det er tall fra analyseselskapet TNS Gallups medieundersøkelse «Forbruker & Media» som viser at veksten på mobil har stoppet opp.

Mens papiropplaget og lesing på desktop har blitt redusert, har mobilkanalen stått for veksten i mediehusene. Dersom også denne faller fra kan det bety at mediehusene får svekket inntektene.

– Markedet viser tegn til metning. Det er ikke unaturlig. Veksten i mobillesing har vært svært høy de siste årene, sier medieforsker Erik Wilberg ved Handelshøyskolen BI til Klassekampen.

Annonser

Les også

TRONDHEIM (Journalisten): Etter å ha gått gjennom forsideoppslagene om terroristen, kunne Anne Gjelsvik dele bildebruken i fire faser.

Kjersti Løken Stavrum, administrerende direktør i Stiftelsen Tinius, mener mangelen på kvinner i ledelsen er gårsdagens problem som ennå ikke er løst.