Nettpresentasjonene til norske Socius er blitt lagt merke til av både kjendiser og medieselskaper. Foto: Skjermdump fra sociuslive.com

Norsk oppstartselskap satser på å presentere det beste fra sosiale medier

Socius trapper opp jakten på kunder i inn- og utland.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over åtte år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Med drahjelp fra supermodeller som Victoria Beckham og Cara Delevingne har den norske nettselskapet Socius fått to av verdens største mediekonserner på kundelisten, skriver Aftenposten. Med ferske penger fra investorer prioriterer Socius nå å tilby redaksjonelle løsninger og annonsepresentasjoner for aviser og magasiner.

Nettavisene satser ofte på å dekke hendelser ved å vise til hva som foregår i sosiale medier. Det norske oppstartsselskapets konsept er å tilby en elegant og brukervennlig måte å gjøre dette på, ikke ulikt den godt etablerte tjenesten Storify.

- Vi kan i prinsippet hjelpe hvem som helst som ønsker å presentere det beste fra sosiale medier. Typisk innhold er bilder fra sportsarrangementer, moteshow og konserter. Eller vi kan lage visuelle fremstillinger av diskusjoner og ting som sies i sosiale medier, sier gründer Frode Jensen til Aftenposten.

Ifølge Aftenposten har Socius allerede globale mediegiganter som tyske Axel Springer og amerikanske Condé Nast på kundelisten. I tillegg har selskapet jobbet med blant annet Bylarm, Den internasjonale filmfestivalen i Berlin, Gulltaggen og Dagens Næringsliv.

Interessert i medienyheter? Følg Journalisten.no på Facebook og få nyhetene i strømmen din:

 
Powered by Labrador CMS