Budstikka kjøper aviser

To år etter starten er den første av gratiskonkurrentene kom på gata, er de blitt partnere.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Det tok 20 måneder fra Askeravisen kom ut til den ble kjøpt opp av Asker og Bærums Budstikke. Et halvt år etter at Askeravisen kom, dukket også Bærumsavisen opp. De to har et gratisopplag på henholdsvis 21.000 og 45.000 aviser.

Administrerende direktør Terje Tandberg i Budstikka sier til egen avis at de to avisene som fulldistribueres i nedslagsfeltet passer godt inn i Budstikkas portefølje. Han mener at det går an å tenke papir også i en medieverden som fokuserer på det digitale.

– Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Budstikka satser tungt på digital utvikling, men vi ser fortsatt et markedspotensial også for papirprodukter. Satsingen på fulldistribusjonsaviser styrker mediehuset i en krevende konkurransesituasjon, sier Tandberg.

De to gratisavisene i Asker og Bærum omsatte for nærmere 8,5 millioner kroner i fjor, men gikk i underskudd.

Powered by Labrador CMS