Georgia stenger tv-signaler

Den russiskspråklige tv-stasjonen RTVi i Georgia har mistet samarbeidspartnere etter kritikk av den georgiske regjeringen.

Den satellittbaserte nyhetskanalen RTVi har ikke signaler inn i Georgia etter at de sendte et intervju med den russiske utenriksministeren Sergei Lavrov, skriver Moscow Times.

Lavrov kritiserte til den georgiske regjeringen i intervjuet.

Journalist og en av sjefene for RTVi i Moskva, Jevgennij Kiseljov, mener at det kan ha vært intervjuet med Larov eller georgiske myndigheters ønske om å stenge alle russiskspråklige medier som førte til at deres samarbeidspartner ikke lenger videresender signalene.

– Georgiske myndigheter har vært irritert over at innbyggerne har hatt mulighet til å bli informert om russiske holdninger, sier Kiselyov.