Murdoch bruker 172 mill på iPad-avis

Men dropper plan om å kalle den opp etter Supermanns arbeidsplass.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

iPad og etterligningene blir framstilt som avisbransjens redning. Det får verdens kanskje mektigste mediemann til å kaste seg rundt for å skape en rendyrket digitalavis for nettavler.

Og det er ingen liten avis Rupert Murdoch har ambisjoner om å lage, skriver Forbes. Ifølge bladets blogger Jeff Bercovici skal avisen bemannes med rundt 150 mennesker, inkludert teknologiavdeling og administrasjon.

News Corp. skal ha budsjettert med en kostnad på 30 millioner dollar til drift det første året. Går alt etter planen, lanseres den elektroniske tabloiden i desember i år.

News Corp. har angivelig vært i dialog med Warner-eide DC Comics om å få bruke navnet The Daily Planet, avisa der Supermanns alter ego Clark Kent arbeider. Men planen skal være droppet og prosjektarbeiderne omtaler den nå bare som «The Daily».

Powered by Labrador CMS