Brand Studio søker Norges råeste visuelle historieforteller

Søknadsfrist: 14. januar

Denne artikkelen er over fem år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Vi opplever kraftig vekst og etterspørsel etter levende bilder og nye visuelle grep, og søker derfor videoprodusent/visuell historieforteller i fast stilling.
Er du vår nye visuelle spydspiss?

Brand Studio produserer og distribuerer innholdsmarkedsføring på Storbyavisene Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Fædrelandsvennen og Adresseavisen. I tillegg produserer vi innholdsmarkedsføring for E24.

Innholdsmarkedsføringen i våre mediehus er tydelig merket som reklame og må ikke forveksles med uavhengig journalistikk. Samtidig ønsker vi at innholdet vi produserer følger mediehusenes språk- og virkemiddelbruk og er av god kvalitet. Inntektene våre bidrar til å sikre fremtiden for frie, uavhengige og gode redaksjonelle miljøer.

Brand Studio består i dag av 20 ansatte. Vi opplever en kraftig vekst og etterspørsel på videoinnhold. Vi søker derfor etter en kreativ kollega med relevant bakgrunn som kan utvikle idé og manus til videoproduksjon.

Vi ser for oss oss at du har har jobbet med produksjon av videoinnhold/visuelt innhold i en større redaksjon eller et større innholdsmiljø. Ide- og manusutvikling, produksjon, regi, fotografering av stillbilder og levende bilder, og redigering av video vil være dine viktigste arbeidsoppgaver. Du er i tillegg en som utfordrer våre formater på jakt etter nye visuelle grep og fortellerteknikker.

Som videoprodusent/visuell historieforteller i Brand Studio vil du også delta i kundemøter, og være med på å evaluere kampanjer sammen med kunden. Du vil være med på å lage content-løsninger på tvers i hele Schibsted.

Vi ser for oss at vår nye kollega kan huke av de fleste punktene på listen under:

  • Idérik, selvstendig og med god visuell fremstillingsevne
  • Solid erfaring med videoproduksjon. Legg ved lenke til 2 arbeidsprøver
  • En solid fotograf også på stillbilder
  • Kjennskap til innholdsmarkedsføring / content marketing
  • Kreativitet, innsatsvilje og høy arbeidskapasitet
  • Selvgående, strukturert og driftig
  • Solide kommunikasjonsegenskaper
  • Kunnskap om hvordan evaluere prosjekter og eget arbeid
  • God kjennskap til Vær Varsom Plakaten og god etisk vurderingsevne
  • Du blir del av et offensivt, konkurransefokusert lag. Det er derfor avgjørende at du er en lagspiller, liker å jobbe i team og har gode samarbeidsevner.
  • Redaksjonell erfaring fra relevante mediehus er en klar fordel

Selv om Brand Studio vokser fort, er vi fortsatt få personer som deler på ansvar og oppgaver. Derfor er det viktig for oss at kandidaten vi ansetter kan fylle flere roller og bidra i forskjellige sammenhenger.

Denne stillingen gir deg mulighet til å komme tett på medienes kommersielle, teknologiske og etiske utfordringer.

Interessenter må kunne dokumentere sine innholdsferdigheter med gode eksempler på tidligere arbeider og sin erfaring med referanser. Arbeidssted er Oslo.

Motivert for jobben? Send oss i så fall en video der du kort forteller oss hvem du er og hvorfor nettopp du passer perfekt for denne jobben.

SØK PÅ STILINGEN HER

Firma: Schibsted Media Group

Schibsted Media kombiner en lang og stolt publisistisk tradisjon helt tilbake fra 1800-tallet, med digital innovasjon og entreprenørskap.

Schibsted Media er en selvstendig divisjon som innbefatter all medievirksomheten i Schibsted, herunder merkevarer som VG, Aftonbladet, Aftenposten, Svenska Dagbladet, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Fædrelandsvennen og syv lokalaviser.

Schibsted Growth inngår også i mediedivisjonen. Her finnes digitale oppstarts- og vekstselskaper som Lendo, Prisjakt, Let's Deal, Bynk, Fronteer Solutions og Kickback. Growth er alltid på jakt etter smarte gründere med ambisiøse ideer og skalerbare forretningsmodeller - som ønsker å “empower people in their daily life”, i tråd med Schibsted’s mission.

Powered by Labrador CMS