Stillingsannonse:

Oslo kommune søker nettredaktør/
kommunikasjonsrådgiver

Søknadsfrist: 1. november

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Oslo kommune

Byrådslederens kontor er faglig sekretariat for politisk ledelse og bistår byrådslederen i å lede arbeidet i byrådet. Kommunikasjonsseksjonen har ansvaret for kommunens kommunikasjonsstrategi, taleskriving, mediehåndtering, sosiale medier og visuell profil, samt internkommunikasjon og kommunikasjons-samarbeidet på tvers i kommunen. Seksjonen har åtte årsverk og ledes av kommunikasjonssjef.

I 2022 blir det opprettet en stilling som nettredaktør. Nettredaktøren skal ha ansvar for å utvikle nyhets- og politikksidene på oslo.kommune.no i samarbeid med webforvaltningen i Utviklings- og kompetanseetaten i kommunen.

Oppgavene som nettredaktør skal kombineres med å være kommunikasjonsrådgiver for politisk ledelse.

I begge funksjonene vil det være viktig at du raskt kan fremstille komplekse saker på en forståelig måte og formulere deg godt og korrekt. Vi ønsker også at du kan produsere innhold til kommunens kanaler i sosiale medier. Vi tilbyr spennende og varierte arbeidsoppgaver som løses i samarbeid med politisk ledelse, de andre medarbeiderne i kommunikasjonsseksjonen og resten av byrådsavdelingen.

Stillingen er plassert i kommunikasjonsseksjonen ved Byrådslederens kontor og rapporterer til kommunikasjonssjef.

Oslo kommunes nettsted inneholder informasjon om alle tjenester som tilbys i Oslo kommune fra byrådet, bystyret, virksomheter og bydeler. I 2022 blir det en viktig oppgave for nettredaktøren å jobbe for å styrke innbyggerdialog, fremme forståelse for politiske beslutningsprosesser og bidra til oppfølging av kommunens kommunikasjonsstrategi.

Arbeidsoppgaver

Vi trenger deg som:

  • Kan holde oversikten over ansvarsområdene på oslo.kommune.no
  • Har kreative forslag til løsninger som styrker innbyggerdialog og forståelse for demokratiske prosesser i kommunen
  • Er opptatt av åpenhet og dialog med innbyggere og media
  • Har god rolleforståelse og erfaring med å jobbe i skjæringspunktet mellom politikk og administrasjon
  • Er glad i å samarbeide på tvers og er en god nettverksbygger
  • Kan produsere innhold til kommunens kanaler og bidra til kreativ utvikling av kampanjer rettet mot innbyggerne

Kvalifikasjoner

  • Utdannelse innen journalistikk/kommunikasjon på minimum bachelorgradsnivå
  • Erfaring fra nettarbeid, og god kjennskap til nettpublisering og ulike publiseringsverktøy
  • Erfaring som kommunikasjonsrådgiver og kunnskap om kommunikasjon på nett
  • Meget god skriftlig og muntlig framstillingsevne

Personlige egenskaper

Vi søker deg som:

  • Har stor arbeidskapasitet
  • Liker å jobbe i team, men som samtidig kan jobbe selvstendig og tar ansvar for egne arbeidsoppgaver
  • Er initiativrik og kreativ
  • Er oppdatert og nysgjerrig på trender i kommunikasjonsfaget og verktøyene som benyttes
  • Er opptatt av å dele kunnskap med andre
  • Evner å veksle mellom ulike oppgaver, både langsiktige oppgaver og hasteoppdrag
  • Gode samarbeidsevner og godt humør
  • Evne til å jobbe raskt under press

Vi tilbyr

  • En spennende stilling hvor du får tillit og ansvar, mulighet til å tenke nytt og gode kollegaer
  • Lønnsplassering etter erfaring og kompetanse i stilling som rådgiver lønnstrinn 34-56 (kr 513 900 - kr 773 000) eller spesialrådgiver lønnstrinn 39-57 (kr 560 100 - kr 787 500). For godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Fleksitidsordning

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Dersom søker ønsker å reservere seg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.

Søknaden må sendes elektronisk i rekrutteringssystemet innen søknadsfristen.

Ansettelse i tråd med bystyrets budsjettvedtak i desember.

Ønsket tiltredelse 01.01.2022.

Søk på stillingen her

Bygg inn artikkelen

Kopier og lim inn HTML-koden under på en side der du vil vise denne artikkelen.

Lukk

Powered by Labrador CMS