Nettveksten fortsetter

Reklameomsetningen på nett øker med 18 prosent siden i fjor.

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

I august ble det solgt nettreklame for 187 millioner kroner mot 159 millioner kroner året før. Det gir en økning på 18 prosent på ett år. Det viser den siste reklamestatistikken fra bransjeorganisasjonen for digitale kanaler, INMA, og Mediebedriftenes Landsforening (MBL).

I rene kroner er det merkevare mest fram med 13 millioner, mens stillingsmarkedet går prosentvis mest fram med 19 prosent. De to har en omsetning på henholdsvis 112 millioner kroner og 31 millioner kroner i august.

For året sett under helhet til og med august måned går reklameomsetningen for digitale kanaler fram med 14. prosent.

Daglig leder Anders Willstedt i INMA sier at det ikke er noen bestemte mediebedrifter som utmerker seg.

– Veksten skjer jevnt over hele linja. Alle vokser like mye, sier Willstedt.

Powered by Labrador CMS