Mark Zuckerberg kan glede seg over økte annonseinntekter. Foto: NRK Beta/Creative Commons

Mens de tradisjonelle mediene opplever færre reklamekroner som kommer inn, fosser de inn hos Facebook

Facebooks overskudd økte i siste kvartal med 11 prosent til 7,6 milliarder kroner på grunn av økte reklameinntekter, sammenlignet med samme kvartal i fjor.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over åtte år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Verdens største sosiale nettverksselskap opplyser at siste kvartal, som gikk fra august til oktober, ga inntekter på 891 millioner dollar.

I samme kvartal steg antall brukere som er aktive hver måned til 1,55 milliarder, noe som er 14 prosent flere enn i tilsvarende kvartal i fjor.

Omsetningen i siste kvartal steg hele 45 prosent, til 4,5 milliarder dollar, noe som tilsvarer 38,4 milliarder kroner. Mesteparten av denne økningen skyldes økte inntekter fra reklame.

Reklame på mobile plattformer sto for 78 prosent av reklameinntektene i siste kvartal, opp fra 66 prosent i samme kvartal i fjor.

– Vi har fullført et godt kvartal og fått gjort svært mye, sier Facebooks grunnlegger og sjef Mark Zuckerberg. (©NTB)

Powered by Labrador CMS