Konkurrerer i sosiale medier

Hvem er best på sosiale medier, spør Sermo Consulting og drar i gang konkurranse.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Twitter, Facebook, blogg og andre sosiale medier får stadig mer oppmerksomhet. Nå har pr-selskapet Sermo Consulting dratt i gang en konkurranse for å finne landets beste utøvere.

– Vi har lyst til å sette søkelyset på alt det bra som gjøres av privatpersoner, organisasjoner og bedrifter i Norge, og å vise fram at det begynner å bli et stort mangfold, sier partner Thomas Tangen i Sermo.

Journalistpris

Tangen mener det spesielt innenfor bedriftssektoren har vært en god utvikling, og at dette også fremmer en åpenhetskultur. Sermo har lyst til å vise fram at sosiale medier også handler om kommunikasjonsbransjen som helhet.

– Twitter er jo blitt omtalt som et samlingssted for journalister. Er dere bekymret for at dette kan bli en journalistpris?

– Nei, foreløpig ser det ikke slik ut. Vi har ikke fått tips om for eksempel Jan Omdahl ennå. Det er helt opptil de som er interessert i sosiale medier å nominere og stemme fram dem som stikker av med prisen.

Fristen for å nominere brukere går ut 9. desember, deretter samler Sermo nominasjonene på en liste, slik at folk skal kunne stemme fram vinneren. Prisen er ifølge Tangen et diplom og masse heder og ære.

Årlig pris

Planen er at dette skal bli en betraktelig større konkurranse fra neste år. Da vil Sermo kåre ukevinnere, og så månedsvinnere før den endelige finalen hvor årets vinner kåres.

– På den måten kan vi vise fram mangfoldet og det spennende som skjer på nettet. Alle som jobber med kommunikasjon møtes på en helt annen måte enn tidligere. Og så skjer det åpent.

Powered by Labrador CMS