Leserutvikler

LEDIGE STILLINGER:

Din stillingannonse her? Kontakt annonseselger Frode på mobil: 907 39 687 eller e-post: [email protected]

Firma
Aftenposten
Søknadsfrist
06.10.17

Hundretusener av nordmenn stoler hver dag på at Aftenposten gir dem en smart, engasjert og innsiktsfull dekning av det vesentligste som skjer i Norge og verden.

Vår ambisjon er å være Norges beste og viktigste digitale nyhetsformidler. For å lykkes med det må vi være best på journalistikk, teknologi og kommersialisering. Vi er godt på vei: Aftenposten har på kort tid gått fra å være Norges største papiravis til å bli en av landets mest fremoverlente teknologibedrifter med rekordvekst i antall digitale abonnenter. Ambisjonene for fremtiden er store.

Aftenposten er en del av Schibsted, Norges største mediekonsern.

 

Leserutvikler

I Aftenposten jobber vi hver dag med å utvikle digital kvalitetsjournalistikk som gir abonnentene våre innsikt og kunnskap - og som det er høy betalingsvilje for. Og brukerne gir oss klare svar: Antallet digitale Aftenposten-abonnenter vokser nå raskere enn noen gang.

Nå er vi på jakt etter et skarpt hode som kan hjelpe oss med å nå enda bedre ut med journalistikken vi lager. Som ansvarlig for leserutvikling blir det ditt ansvar å sørge for at Aftenpostens kvalitetsjournalistikk hver dag finner veien til flest mulig eksisterende og fremtidige abonnenter.  

Du vil bli del av avdelingen for redaksjonell utvikling, men også jobbe tett med redaksjonen, brukermarked og vårt produktutviklingsteam.  

Arbeidsoppgaver:  

• Eie Aftenpostens strategi i sosiale medier. Det innebærer å sette strategisk retning, følge tall, evaluere og optimere, og sørge for at  hele redaksjonen drar i samme retning.  

• Utforske nye formater og uttrykk i sosiale medier.  

• Sørge for at Aftenposten har en effektiv og gjenkjennbar tone i sosiale medier.  

• Eie porteføljen av redaksjonelle nyhetsbrev. Det innebærer å videreutvikle eksisterende nyhetsbrev, utvikle nye konsepter sammen med redaksjonen, samt sikre fortsatt vekst i antall mottakere.  

• Sammen med redaksjon og brukermarked jobbe for å øke Aftenposten-innholdets synlighet på Google.  

• Ha ansvar for Aftenpostens strategi på pushmeldinger.  

• Ha et blikk på den digitale utviklingen utenfor Aftenposten og teste nye plattformer og kanaler for distribusjon av journalistikk.  

Kvalifikasjoner og egenskaper vi ser etter:  

• Erfaring med å jobbe både strategisk og operativt i sosiale medier.  

• God forståelse for Aftenpostens redaksjonelle oppdrag, merkevare og rolle i det norske samfunnet og medielandskapet.  

• Kreativitet og ideer som utfordrer det vante og etablerte. Oppdatert på digital medieutvikling og -trender, og evner å omsette dette i muligheter for oss.  

• Gode samarbeidsevner og gjennomføringskraft, evner å få med deg andre og skape entusiasme om endring og nye prosjekter.  

• God analyse- og tallkompetanse  

• Gode kommunikasjonsferdigheter, både muntlig og skriftlig. Behersker engelsk flytende.  

• Relevant høyere utdanning, fortrinnsvis på masternivå  

• Du har gjerne ferdigheter innen design og behersker programmer som InDesign og Photoshop, men det er ikke et absolutt krav.  

Vi tilbyr:  

• En helt sentral rolle i utviklingen av et av landets mest fremoverlente mediehus.  

• Store utviklingsmuligheter, tett oppfølging og muligheten til å jobbe med alle miljøer i Aftenposten.  

• Meget godt miljø i en liten og hyggelig avdeling. Du blir også en del av et sterkt Schibsted-fellesskap i Norges største mediekonsern.  

• Konkurransedyktige vilkår og en rekke ansattgoder.  

For spørsmål om stillingen, ta kontakt med utviklingsredaktør Eirik Winsnes, 92081697.

Søk på stillingen her 

Søknadsfrist: 06. oktober 2017.

ANDRE LEDIGE STILLINGER:

Din stillingannonse her? Kontakt annonseselger Frode på mobil: 907 39 687 eller e-post: [email protected]

Les også

Reportasje:

SANDNESSJØEN (Journalisten): Helgelands Blad holder til i et hus fra 1920 med eget trykkeri.

STORTINGET (Journalisten:) Partiets nye mediepolitiske talsperson sier han vil legge vekt på å lytte til mediebransjeaktørene.

Forlater Rema 1000 etter mindre enn ett år.