Redaksjonell prosjektleder

LEDIGE STILLINGER:

Din stillingannonse her? Kontakt annonseselger Frode på mobil: 907 39 687 eller e-post: [email protected]

Firma
Aftenposten
Søknadsfrist
06.10.17

Hundretusener av nordmenn stoler hver dag på at Aftenposten gir dem en smart, engasjert og innsiktsfull dekning av det vesentligste som skjer i Norge og verden.

Vår ambisjon er å være Norges beste og viktigste digitale nyhetsformidler. For å lykkes med det må vi være best på journalistikk, teknologi og kommersialisering. Vi er godt på vei: Aftenposten har på kort tid gått fra å være Norges største papiravis til å bli en av landets mest fremoverlente teknologibedrifter med rekordvekst i antall digitale abonnenter. Ambisjonene for fremtiden er store.

Aftenposten er en del av Schibsted, Norges største mediekonsern.

Redaksjonell prosjektleder

I Aftenposten jobber vi hver dag med å utvikle digital kvalitetsjournalistikk som gir abonnentene våre innsikt og kunnskap - og som det er høy betalingsvilje for. Og brukerne gir oss klare svar: Antallet digitale Aftenposten-abonnenter vokser nå raskere enn noen gang.

Nå er vi på jakt etter et skarpt hode som kan bidra til at vi utvikler journalistikken, organisasjonen og våre digitale produkter videre.  

Som redaksjonell prosjektleder vil du lede strategisk viktige prosjekter i grenselandet mellom journalistikk, forretnings- og produktutvikling. Du vil også jobbe tett med våre ulike avdelinger og sammen med dem utvikle den løpende journalistikken, eksperimentere med nye journalistiske satsinger og lansere nye innholdsprodukter.  

Alle kanaler og plattformer er tilgjengelig, vi følger bare to prinsipper; nye produkter skal være i tråd med vår redaksjonelle profil og de skal styrke oss i en digital abonnementsøkonomi.  

Arbeidsoppgaver:  

  • Lede utviklingsprosjekter i redaksjonen, både korte sprinter og større strategiprosjekter.  
  • Konseptutvikling: Identifisere muligheter, lede kreative prosesser, brukerteste og lansere nye journalistiske konsepter.  
  • Jobbe med kontinuerlig forbedring av vårt digitale innhold sammen med redaksjonen, og støtte redaksjonelle ledere med fasilitering og gjennomføring.    

Du vil bli del av avdelingen for redaksjonell utvikling, men jobbe tett med resten av redaksjonen, brukermarked og produktutvikling.  

Kvalifikasjoner og egenskaper vi ser etter:  

  • Redaksjonell erfaring og god forståelse for Aftenpostens oppdrag, merkevare og rolle i det norske samfunnet og medielandskapet.  
  • Kreativitet og ideer som utfordrer det vante og etablerte. Oppdatert på digital medieutvikling og -trender, og evner å omsette dette i muligheter for oss.  
  • Gode samarbeidsevner og gjennomføringskraft, evner å få med deg andre og skape entusiasme om endring og nye prosjekter.  
  • Gode kommunikasjonsferdigheter, både muntlig og skriftlig. Behersker engelsk flytende.  
  • Relevant erfaring med prosjektledelse. Erfaring med innovasjonsmetoder, for eksempel Lean Innovation, What if, Design Thinking eller lignende, er et pluss.  
  • Høyere utdanning, fortrinnsvis på masternivå.  
  • Du har gjerne ferdigheter innen design og/eller enkel programmering, men det er ikke et absolutt krav.  

Vi tilbyr:  

• En helt sentral rolle i utviklingen av et av landets mest fremoverlente mediehus.  

• Store utviklingsmuligheter, tett oppfølging og muligheten til å jobbe med alle miljøer i Aftenposten.  

• Meget godt miljø i en liten og hyggelig avdeling. Du blir også en del av et sterkt Schibsted-fellesskap i Norges største mediekonsern.  

• Konkurransedyktige vilkår og en rekke ansattgoder.

For spørsmål om stillingen, ta kontakt med utviklingsredaktør Eirik Winsnes, 92081697.

Søk på stillingen her

Søknadsfrist: 06. oktober 2017

ANDRE LEDIGE STILLINGER:

Din stillingannonse her? Kontakt annonseselger Frode på mobil: 907 39 687 eller e-post: [email protected]

Les også

Reportasje:

SANDNESSJØEN (Journalisten): Helgelands Blad holder til i et hus fra 1920 med eget trykkeri.

STORTINGET (Journalisten:) Partiets nye mediepolitiske talsperson sier han vil legge vekt på å lytte til mediebransjeaktørene.

Forlater Rema 1000 etter mindre enn ett år.