TV Budstikka kurser næringslivet

TV Budstikka har i samarbeid med Bærum og Asker Næringsråd drevet medietrening for næringslivstopper så de tar seg bedre ut på tv.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

I invitasjonen fra Bærum og Asker Næringsråd heter det at deltakerne vil få råd og veiledning om opptreden, og bli «drillet» gjennom praktisk trening foran kameraet. Men kanalsjef Therese Manus Hønningstad i TV Budstikka avviser bestemt at det skjer.

– Ja, det sto noe slikt i invitasjonen, men jeg skrev tilbake til dem at vi ikke driver med den type medietrening, sier Hønningstad.

Hun sier at kurset overhodet ikke befattet seg med råd og tips om hvordan man vrir seg unna vanskelige spørsmål eller om journalistiske teknikker og metoder.

– Dette gikk mer på praktisk trening som hvordan man skal sitte, hvordan man holder hendene, valg av klær osv. Det er faktisk nyttig for oss også at de vet litt om mediet når vi skal ha dem i studio, sier Hønningstad.

– Ser du noen problemer med å kurse folk du skal ha i studio senere?

– Nei, jeg føler ikke at dette er problematisk. Men vi har fått forespørsel om å ha tilsvarende kurs for politikere i kommunene, og det sier vi nei til.

1650 kroner skulle TV Budstikka ha per deltaker på mediekurset, men det blir neppe flere kurs. Hønningstad sier at sendeflaten skal legges om såpass mye at det ikke er tid til å drive slike ting ved siden av.

Powered by Labrador CMS