Andreas Gjølme. Foto: Budstikka

Budstikka i pluss

Mens mediehuset gikk i minus i toppåret 2008, endte bunnåret i pluss i første tertial. Nå legger de ned lokal-TV.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

I løpet av årets fire første måneder i fjor gikk Budstikka Media med millionunderskudd før skatt. I år er historien en annen.

Fra minus …

Driftsresultatet i første tertial er lite lystig lesning for aksjonærene i Budstikka. Det gikk minus 2,3 millioner. Men Budstikka reddes av vekst i finansresultatet og endte med et overskudd på 2,7 millioner kroner før skatt.

Ifølge ansvarlig redaktør og administrerende direktør Andreas Gjølme begynner reduksjonen i driftskostnadene på 3,3 millioner kroner i fjor å gir resultater.

– Vi er glade for at vi ikke trekkes ned av både drifts- og finansresultat. Det hjelper oss unna røde tall, men driften preges av at det er iskaldt rundt oss som hos andre medieselskap, sier han.

Ut av TV

Som så mange andre mediehus har Budstikka besluttet å legge ned sin lokal-tv-stasjon TVBudstikka. Gjølme forteller at så lenge Budstikka har sittet på eiersiden, har stasjonen bidratt med betydelige underskudd.

Vi nedleggelsen innebære oppsigelser?

– Jeg vil ikke spekulere i det, men det er klart at når man legger ned et selskap vil det få konsekvenser.

Powered by Labrador CMS