Foto: Birgit Dannenberg

Budstikka løftes av finans

Men driftsinntektene er betraktelig svakere.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Budstikka Media presterte 16,4 millioner kroner i overskudd etter skatt i andre tertial i år. Ifølge en pressemelding er dette en fremgang på 9,7 millioner kroner. Ifølge medieselskapet selv veier finansresultatet opp for driftsinntektene, og gir selskapet en positiv bunnlinje.

Harstrammet

Finansresultatet for perioden gikk fram med 6,8 millioner kroner, sammenlignet med samme tid i fjor, til like over 8,9 millioner.

Mediehuset har i kuttet kostnadene og begynner nå å se effekten av dette. Etter årets åtte første måneder har kostnadene blitt redusert med nesten åtte millioner kroner.

Fallet i driftsinntektene er likevel større enn kostnadsreduksjonen i Bustikka Media. Ved utgangen av andre tertial hadde mediehuset nesten 18 millioner kroner lavere driftsinntekter enn ved samme tid i fjor.

Ifølge meldingen fra Bustikka bidrar reklamefallet til dette. Selskapet opplevde inntektssvikt i reklame på 21,5 prosent. Opplagsinntektene skal være stabile.

Konstituert administrerende direktør Terje Tandberg forteller at man forventer lavere reklamesvikt mot slutten av året.

Powered by Labrador CMS