Menn mer digitale enn kvinner

Klare kjønnsforskjeller i overgangen til digitale medier.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

En undersøkelse det New York-baserte mediebyrået TargetCast:tcm står bak viser at menn har lettere for å droppe tradisjonelle medier til fordel for de digitale, skriver AdWeek.

Undersøkelsen viser at det er mer vanlig for menn at de forsaker papiravisen fordi behovet for å lese den er erstattet av internett. Videre forteller 34 prosent av mennene som er spurt at radio ikke lenger har samme relevans i livet deres på grunn av utbudet av musikk på nettet.

Relevans

23 prosent av kvinnene som er spurt mener det samme.

Ikke overraskende er aldersgruppen 18 til 34 år mer digitale enn de over 35 år.

Tre av fem spurte i undersøkelsen sier papiravisene må endre seg for å forbli relevante. Majoriteten sier de ikke vil gi opp plattformen helt.

40 prosent sier de foretrekker opplevelsen av å lese papiravisen, mens 15 prosent sier de heller vil lese magasiner på nett.

For de over 45 år sier mer enn halvparten at de vil lese papirutgaver, og at radio fortsatt er relevant.

I alt er 895 mennesker i alderen 18 til 64 år spurt.

Her kan du lese hele rapporten.

Powered by Labrador CMS