Svakere fra VG og Schibsteds medievirksomheter

VG leverer 10 prosent svakere resultat enn i første kvartal i fjor.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over fem år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Det rapporterer Schibsted for sitt første kvartal torsdag morgen i en børsmelding.

VG leverer et driftsresultat på 80 millioner kroner mot 88 millioner kroner i fjor. Det er økte kostnader på 6 prosent fra første kvartal i fjor som tynger resultatet. Driftskostnadene er på 363 millioner kroner.

Driftsinntektene økte fra 431 til 443 millioner kroner, og veksten her kom selvsagt digitalt - en vekst på 30 millioner. På papir ble inntektene svekket med 20 millioner kroner.

De abonnementsbaserte avisene leverer samlet et 26 prosent svakere driftsresultat enn i fjor, noe som er ned fra 41 til 30 millioner kroner.

Driftsinntektene for Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad og Fædrelandsvennen ble svekket med én prosent fra 867 til 859 millioner kroner. Onlineinntektene økte med 9 prosent til 218 millioner kroner, mens printinntektene falt med 4 prosent til 640 millioner kroner.

Schibsted på konsernnivå så inntektene øke med 9 prosent til 4,4 milliarder kroner. Driftsresultatet økte med 14 prosent til 754 millioner kroner.

Powered by Labrador CMS