Daglig leder Endre Bang Berge i karriere.no. Foto: Amedia
Amedia rydder videre i porteføljen – selger karriereportal
De opprinnelige gründerne kjøper karriere.no tilbake.
Denne artikkelen er over seks år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
– Vi ser frem til å videreutvikle løsningen og fortsette arbeidet med å gjøre det lokale arbeidsmarkedet i Norge synlig for alle, sier daglig leder Endre Bang Berge i Karriere.no i en pressemelding fra Amedia. De kjøpte selskapet på slutten av 2014.
Der skriver medieselskapet at de fortsetter å rendyrke satsningen på lokalaviser. Derfor selges nå rekrutteringsløsningen og jobbportalen Karriere.no tilbake til gründerne som startet selskapet i sin tid.
Portalen understreker at de vil fortsette samarbeidet med Amedia, og slik sikres portalens kunder fortsatt distribusjon gjennom lokalavisene.
Rydder i porteføljen
Amedia har ryddet kraftig opp i porteføljen de siste månedene. I mai solgte de prissammenligningstjenesten prisguide.no, også det tilbake til de opprinnelige gründerne. Amedia valgte å beholde prisguide.no da de solgte Mediehuset Tek til Teknisk Ukeblad i 2015.
I desember solgte Amedia opplysningstjenesten 1881, også det tilbake til Christen Sveaas, som mediekonsernet i sin tid kjøpte tjenesten fra.
Samtidig har Amedia nylig kjøpt Nittedals-avisen Varingen i Nittedal fra et førtitalls lokale foreninger.