Daglig leder Endre Bang Berge i karriere.no. Foto: Amedia

Amedia rydder videre i porteføljen – selger karriereportal

De opprinnelige gründerne kjøper karriere.no tilbake.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over seks år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

– Vi ser frem til å videreutvikle løsningen og fortsette arbeidet med å gjøre det lokale arbeidsmarkedet i Norge synlig for alle, sier daglig leder Endre Bang Berge i Karriere.no i en pressemelding fra Amedia. De kjøpte selskapet på slutten av 2014.

Der skriver medieselskapet at de fortsetter å rendyrke satsningen på lokalaviser. Derfor selges nå rekrutteringsløsningen og jobbportalen Karriere.no tilbake til gründerne som startet selskapet i sin tid.

Portalen understreker at de vil fortsette samarbeidet med Amedia, og slik sikres portalens kunder fortsatt distribusjon gjennom lokalavisene.

Rydder i porteføljen

Amedia har ryddet kraftig opp i porteføljen de siste månedene. I mai solgte de prissammenligningstjenesten prisguide.no, også det tilbake til de opprinnelige gründerne. Amedia valgte å beholde prisguide.no da de solgte Mediehuset Tek til Teknisk Ukeblad i 2015.

I desember solgte Amedia opplysningstjenesten 1881, også det tilbake til Christen Sveaas, som mediekonsernet i sin tid kjøpte tjenesten fra.

Samtidig har Amedia nylig kjøpt Nittedals-avisen Varingen i Nittedal fra et førtitalls lokale foreninger.

Powered by Labrador CMS