Juniorløft i Aftenposten
Den nye avisen ligger foran budsjett.
Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Det er fem uker siden første utgaven av Aftenpostens barnesatsing Aftenposten Junior ble lansert. Siden den gang har opplaget til avisen steget gradvis.
Utgaven som kom denne uken, nummer fem, har et opplag på 7.000 aviser. Aftenposten Junior er en ukesavis som kan abonneres på for i overkant av en tusenlapp i året.
– Det er veldig bra og langt mer enn vi hadde forestilt oss ved dette tidspunktet. Vi ligger foran planen, sier kommunikasjons- og forlagsdirektør Sverre Amundsen i Aftenposten.
Markedsføre bredere
Ifølge Amundsen er avisen å få i løssalg i et forsøksprosjekt Aftenposten gjør sammen med Coop i enkelte butikker på Østlandet, men han utelukker ikke at den kommer i salg flere steder.
Enn så lenge er andelen abonnenter på avisen oppe i 80 prosent, eller rundt 5.500. Det kan ventes å stige etter hvert som Aftenposten øker markedsføringen utenfor østlandsområdet. For eksempel gjennom de andre abonnementsavisene i Schibsted Norge. Foreløpig har Aftenposten kun brukt egne kanaler, og litt radioreklame, på å markedsføre avisen.
– Vi synes det vil være helt naturlig å markedsføre avisen der.