Amedia (273)

Vi tok en lang prat med Amedias reddende engel om bunnlinjer, lokaljournalistikkens fremtid, pressestøtten og mulige karriereframstøt? 

Det og lavere pensjonskostnader bidrar til at landsdelsavisa tar firegangeren på driftsresultatet.

KRAGERØ (Journalisten:) Redaktøren mener de skaper stemning som gjør annonsørene fornøyde. Men resultatfremgangen skyldes også kutt i bemanningen.

De opprinnelige gründerne kjøper karriere.no tilbake.

Overtagelse skjer allerede fra juli.

I Bodø foreligger det ingen planer om å kutte i avisens utgivelsesfrekvens.

Politiske saker selger heller ikke særlig mange abonnement. Men det gjør boligsaker. Medieforsker advarer mot utviklingen.

Helgelendingen og Rana blad reduserer antall utgivelser på papir. 

Morgenrutinen:

Og lite irriterer ham mer enn flokkmentaliteten i mediene.

Hos Amedia fikk 48 av 62 lokale mediehus opplagsvekst i fjor.

– Leverer solide resultater som sikrer våre lokalaviser stor konkurransekraft, sier konsernsjef Are Stokstad.

Medieprofessor Krumsvik advarer mot å gjøre omleggingen i to Amedia-aviser til et ideologisk spørsmål om digitalisering.

Narvik-avisen Fremover og Halden Arbeiderblad går fra seks til fire ukentlige papirutgivelser.

Forlater Romerikes Blad til fordel for sin forrige arbeidsgiver, Mentor Medier.

Amedia vil slå sammen fylker.

Antall klager på lørdagsleveringen er under 1 prosent. En redaktør tror folk har gitt opp å klage.

Mener Google gir bedre styrke i programmatisk annonsesalg.

En avtale skreddersydd for TV 2 faller fremdeles ikke i smak hos øvrige medier.

Sider