Annonser (35)

Internetts 12-månedersvekst på 12,4 prosent. Dagspressen ned 23,3 prosent. 

Mediekonsernet samler annonseproduksjonen for papir i Harstad.

Det nystartede mediebyrået Opt kjøper reklameplass for millioner, men ikke hos norske medier. Over to tredeler av pengene brukes på Facebook.

KOMMENTAR: Har papiravisen en fremtid, eller vil den forsvinne? Svaret er ikke så enkelt som man skulle tro.

LEDER: Innholdsmarkedsføring, content marketing, native advertising. Fælt barn har mange navn?

Drupal-penger justert.jpg(image/jpeg)

6,2 prosent vekst. For TV gikk det motsatt vei.

DrupalJan Vincent Jørgensen.jpg(image/jpeg)

Den kraftige annonsenedgangen for dagspressen skyldes mest fall i annonsevolum, mener medierådgivere.

Det ble omsatt færre annonsekroner på merkevare og stilling ledig på nett i april. Men omsetningen når likevel ny rekord.

Annonseomsetningen fordoblet fra 2005 til 2009.

MIOs styreleder tror magasin- og ukepressen vil fortsette å få juling i markedet.

Men reklameomsetningen falt med over én milliard kroner.

Da Fiskeridirektoratet droppet FiskeribladetFiskaren som kommunikasjonskanal.

Augustomsetningen bedre i år enn i fjor.

Det er tegn til lysning i økonomien, og børsen fosser fram. Men mediebransjen ligger fortsatt i mørke.

Reklametallene trolig enda verre enn de ser ut.

Freia presiserer at de ikke sponset test.
IRM reviderer sin prognose og ser tap på to milliarder kroner.
Mens stilling- og eiendomsannonsene falt, økte Røyken og Hurums Avis reklameomsetningen.
Torsdag er nesten 50 sider i Østlendingen reklame.

Sider