Nettavisene møter iPhone

Lanserer tilpasset tilbud til brukerne av suksessmobil.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

For to uker siden ble iPhone lansert for salg i Norden. I etterkant har de store nettavisene arbeidet med å få et eget tilbud tilpasset for telefonen.

Er i gang

– Vi har også tenkt å tilpasse oss og driver og forsker på hva slags innhold vi skal ha og hvordan vi skal se ut. Over sommeren kommer det en versjon tilpasset iPhone, sier Archna Sharma, mobilansvarlig i Aftenposten.

I Dagbladet forklarer mobilansvarlig Erik Saastad at de nettopp har oppdatert sitt iPhone-tilbud.

– Vi lagde en tilpasset versjon til iPhone for lenge siden, basert på vår vanlige mobilutgave. Nå har vi en utgave med blant annet flere bilder på siden, sier han.

Viktig

iPhone har skapt en motebølge i mobilverden etter lanseringen i fjor. I Norge skal det ha blitt solgt mer enn 4000 telefoner, noe NetCom ikke vil si noe om. Dermed er det viktig for de store nettaktørene å være til stede med en egen plattform.

– Jeg tror det er veldig viktig å være til stede i de kanalene våre lesere ønsker å nå oss på. Da er det samtidig viktig å finne ut hvilke muligheter som ligger i den plattformen, og vi må finne ut hvordan vi kan utnytte innholdet vårt, forklarer Sharma i Aftenposten.

Aftenposten har så langt ingen konkrete tall på mobilbruken de vil formidle.

– Hvordan synes bruken av iPhone å være på Dagbladets sider?

– iPhone har siden nyttår ligget mellom femte og første plass blant mest brukte, etter lanseringen er på topp to og det gjør det interessant, sier Saastad.

Dagbladet har mellom 20.000 og 25.000 unike besøkende hver dag på mobil.

Powered by Labrador CMS