Radioresepsjonen fra Rockefeller 13.05.10Radioresepsjonen fra Rockefeller: Radioresepsjonen og Kringkastingsorkesteret spiller opp til konsert på Rockefeller.Fotograf : Kim Erlandsen/NRKBildet må kun brukes i forbindelse med omtale av NRKs programmer.Ved all annen utnyttelse kontakt NRK Eksternsalg, e-post: arkivsalg@nrk.no, telefon: 23 04 41 50.SHOW: Radioresepsjonen avsluttet programserien med liveshow på Rockefeller sammen med Kringkastingsorkesteret. Resepsjonistene videreførte tradisjonen fra XL og Are og Odin med å lage show med publikum i salen.20100514Brukt i 0810
Flere lytter til P3
Tar markedsandeler fra kommersielle kanaler.
Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
NRK P3 økte markedsandelen blant lyttere over 12 år fra 4,7 prosent i januar i fjor til 8,1 prosent i samme måned i år. Det viser tall fra radiomålingen PPM (Portable People Meter), som utarbeides av TNS Gallup.
Halv million lyttere
NRKs ungdomskanal tar markedsandeler fra de kommersielle radiokanalene P4 og Radio Norge. De to kommersielle kanalene mistet 3,6 prosentpoeng i markedsandel fra januar i fjor til i år.
P3s framgang kommer også til syne målt i antall daglige lyttere, som forteller hvor mange personer som er innom radiokanalen i ett minutt eller mer. Nesten en halv million nordmenn var daglig innom P3 i forrige måned mot 380.000 i samme måned i fjor.
P4 og Radio Norge holder seg stabilt på samme lyttertall som i fjor. P4 holder seg rundt 1,1 millioner daglige lyttere, mens Radio Norge har rundt 740.000.
Lytter mer til NRJ+
NRJ+ går for øvrig fram 0,4 prosentpoeng i markedsandel fra januar i fjor til i år, men antallet daglige lyttere går ned med 9.000. Det betyr at de som hører på radiokanalen holder seg der lenger enn samme måned i fjor.
NRK P1 holder seg som den suverent største radiokanalen i Norge med over 1,7 millioner daglige lyttere. Kanalen går også 1,2 prosentpoeng fram i markedsandel til 51,2 prosent.