Medieprisene:

Aftenposten K er Årets magasin

Kamille Puls vant prisen for beste forside.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ni år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Aftenposten K ble kåret til Årets magasin.
Foto: Glenn Slydal Johansen

Tildelingen skjedde under prisfesten i regi av Mediebedriftenes Landsforening (MBL) onsdag kveld. Prisene deles ut under Nordiske Mediedager i Bergen i 21 kategorier innenfor klassene avis, digital og magasin. Totalt er 788 bidrag vurdert av tre juryer.

Innenfor bladklassen stakk Aftenposten av med den gjeveste prisen som Årets magasin for «K». Aftenposten vant også prisen Årets nyskaping med bladet Aftenposten Historie.

Boligdrøm fikk hederlig omtale i sistnevnte kategori for «Instant Living».

Kamille Puls fikk prisen Årets forside for sin lanseringsforside med TV-kjendis Guri Solberg på forsiden.

Årets forbrukersak ble tildelt Tara Smak for sine tips om hvordan sette sammen salater i «Sommerlige salater».

Fotograf Glenn Meling vant prisen for Årets magasinfoto for sitt bilde av skuespiller Bjørn Sundquist for bladet Mann. Vi Menn og fotograf Jonny Haglund fikk hederlig omtale i samme kategori for «Kinshasa».

Årets feature- eller kultursak gikk til KK for Årets kvinner 2014 som trakk fram kvinner som hadde rørt, imponert og inspirert redaksjonen mest i året som hadde gått.

Dette oppslaget fikk pris som Årets inspirasjonssak.

Magasinet Julia vant prisen Årets inspirasjonssak for «Too cool for school» som handlet om mote for skoleelever.

Les alt om Nordiske Mediedager

Powered by Labrador CMS