VG-satsing sponset av Rema 1000

VGs Partnerstudio vokser.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over åtte år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

VGs satsing på innholdsmarkedsføring, VG Partnerstudio, har inngått en langsiktig avtale med Rema 1000. Det skriver Dagens Næringsliv (DN) mandag. Matvarekjeden sponser seksjonen «Familieliv» på VG Nett.

Innholdssjef Svein Arne Haavik for Partnerstudio understreker overfor avisen at VG fremdeles skal kunne drive kritisk journalistikk mot Rema 1000.

På kort tid har Partnerstudioet, som først ble kjent for reklamen for filmen «Bølgen» vokst fra fire til syv medarbeidere. Mens dette innholdet ble merket «sponset innhold», merkes Rema 1000-sponsingen for «I samarbeid med Rema 1000».

Klubbleder Harald Klungtveit i Dagbladet, som tidligere har vært blant de sterkeste motstanderne av redaksjonenes satsing på innholdsmarkedsføring, reagerer på merkingen. På Twitter skriver han:

Klungtveit har tidligere klaget inn hovedkonkurrenten VG for PFU for Minmotes kjøpelenker. Reklamen vant fram i utvalget.

Innholdssjef Haavik i VGs Partnerstudio sier til DN at de har jobbet mye med merkingen, både med ordlyd og utseende:

– Vi har brukt flere måneder på å være så tydelige som vi kan, og det vi har gjort er å legge en klikkbar link også på forsiden av VG.no, der lesere kan gå rett inn og lese mer om samarbeidet, sier Svein Arne Haavik til DN.

Powered by Labrador CMS