Faksimile fra Norsk Toppfotball

Oppsiktsvekkende Facebook-løft for Mjøndalen

Gikk rett ned igjen etter opprykket til eliteserien, men i sosiale medier er klubben blitt en vinner.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over åtte år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

5.422 personer fulgte Mjøndalen på Facebook i januar, et tall som nå har økt med 836 prosent til 50.763 «likes», viser tall som Norsk Toppfotball har samlet inn.

Tall for alle eliteserieklubbenes Facebook-sider ble målt torsdag, og de viser at Mjøndalen er Norges fjerde mest populære fotballklubb på det sosiale nettstedet.

– Dette er imponerende tall, og jeg tror dette er en følge av Mjøndalens åpenhet vis-à-vis media og den folkelige tonen og framtoningen de har, sier mediesjef Thomas Torjusen i NTF.

Årets dobbeltmester Rosenborg er soleklart mest populær på Facebook, med 204.816 «likes». På andreplass blant eliteserieklubbene kommer Vålerenga med 66.917 følgere, men laget blir slått av Brann – som nylig rykket opp igjen til eliteserien – med sine 76.643.

Foruten Mjøndalen har Bodø/Glimt (209 prosent) og Odd (30 prosent) hatt de største Facebook-oppturene i eliteserien i år. (©NTB)

Interessert i medienyheter? Følg Journalisten.no på Facebook og få nyhetene i strømmen din:

 
Powered by Labrador CMS