Ellen Arnstad ønsker at journalistene i blant annet Se og Hør og Dagbladet skal jobbe tettere sammen om kjendisstoff. Foto: Birgit Dannenberg

Dagbladet og Aller satser hardere på kjendisstoff og går sammen om dekningen

Ledelsen i de to mediehusene ønsker at journalistene skal samarbeide tettere om kjendisstoff.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over åtte år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Aller Media har sendt ut en intern melding til de ansatte om samarbeidsplanene, skriver Dagens Næringsliv.
 
«Aller Media har alle forutsetninger for å være størst og best på kjendisstoff. En prosjektgruppe skal nå i gang med å se på mulighetene for en felles kjendisdesk», heter det meldingen, som Dagens Næringsliv har fått tilgang til.
 
Prosjektgruppen skal blant annet se på hvordan journalistene i de to mediene skal organiseres, driftes og bemannes.
 
«Prosjektets mål er å sikre kjendisstoffets posisjon i konkurranse med aktører som TV 2 og VG ved en sterkere samordning av den digitale satsingen på kjendis- og underholdningsstoff», står det i internmeldingen.
 
Dagbladet og Se og Hør har allerede begynt å samarbeide om kjendisstoff på nett-TV. De to mediene har hatt samme eier siden Aller Media kjøpte Dagbladet i 2013.
Powered by Labrador CMS