Sjefsredaktør i Finnmark Dagblad, Arne Reginiussen.

Amedia opplever abonnementsboom i Finnmark

Mens snittet i Amedia er en vekst i antall betalende kunder på 2,9 prosent ligger Finnmark-avisene på mellom 7 og 10 prosent.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over sju år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Det er Finnmark Dagblad (FD) som øker abonnementsbasen med 10 prosent, og Finnmarken som øker med 7 prosent.

Det skriver Amedia-eide ifinnmark.no.

– Vi ser at helt nye og yngre kundegrupper finner veien til vårt innhold. De finner innholdet relevant og nyttig, og har dermed betalingsvilje. Det gir oss i mediebransjen tru og optimisme for fremtiden, sier direktør Eva Halvorsen for Amedias forbrukermarked i region Nord til nettstedet.

Hun sier at FD nå har 36 prosent digitale kunder. Finnmarken har 26 prosent. Gjennomsnittet i Amedia er 15 prosent.

Frampå digitalt

Ansvarlig redaktør Arne Reginiussen for ifinnmark.no, samt daglig leder i Finnmarken, Finnmarksposten og Finnmark Dagblad, sier at finnmarkingene er langt fremme digitalt.

– Finnmarken og Finnmark Dagblads plassering i landstoppen hadde ikke vært mulig om ikke finnmarkingene tok i bruk teknologi og nye plattformer, sier Reginiussen til eget nettsted.

Powered by Labrador CMS