TV 2s hovedkontor på Nøstet i Bergen. Foto: Glenn Slydal Johansen

Reklamesvikt for TV 2 under OL

TV 2s reklameinntekter har sviktet i OL-måneden. – Vi er veldig skuffet over reklameinntektene hittil i august, skriver sports- og nyhetsredaktør Jan Ove Årsæther i en intern epost.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over åtte år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Ifølge Dagens Næringsliv gjør de lave reklameinntektene under OL at det haster mer enn før med å gjennomføre kutt i kanalen. Fra før av er det kjent at TV 2 skal kutte 350 millioner kroner i kostnader fram mot 2020.

– Dessverre er det slik at reklamemarkedet ikke har våknet helt etter sommerferien, og vi må være ærlige og si at vi er veldig skuffet over inntektene hittil i august. La oss håpe at den tredje målsettingen om tidenes start på den viktige høstsesongen reparer noe av dette, skriver Årsæther i en intern epost.

Han understreker at han er veldig fornøyd med at kanalen har nådd de redaksjonelle målene de hadde satt seg for OL.

Tirsdag ble det kjent at TV 2 utsetter presentasjonen av kutt- og strategiprosessen «TV 2 i 2020» med to uker.

Powered by Labrador CMS