Nesten 4.000 Klassekampen-abonnenter berørt av lørdagsomleggingen, men ikke alt skyldes Kvikkas
Av de 3.800 skulle 1.800 aviser distribueres av mediebransjen selv.
Denne artikkelen er over sju år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Det er Klassekampen som skriver at «Lørdagsavisa sliter fortsatt». Etter omleggingen ifjor er det fortsatt store problemer med distribusjonen av avisen.
En undersøkelse avisens egen opplagsavdeling har gjort via e-post til abonnentene, viser det seg at 3.800 er berørt av omleggingen. 2.000 av disse skulle mottatt avisen gjennom budnettet til Kvikkas, mens 1.800 fra mediebransjens eget budnett.
Så sent som lørdag 10. desember var feilprosenten på 18,5 prosent. Litt over en måned tidligere fikk én av tre ikke avisen.
Christian Samuelsen er administrerende direktør i Klassekampen. Han frykter tallet er enda høyere fordi en del abonnenter kan ha latt være å svare. Han sier til egen avis at problemene er minst like store i områder mediene selv skulle ta seg av.
– Denne rapporten viser at situasjonen er langt verre enn det man kan få inntrykk av når man hører representanter fra Kvikkas og Norpost uttale seg til mediene, sier han.