Sjefredaktør Kirsti Husby kunne i dag fortelle staben at Adresseavisen skal ansette 10 nye journalister.

Møter konkurransen fra Nidaros. Adressa ansetter 10 nye journalister

Økt satsing på Trondheim.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over fem år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Adresseavisen varsler i dag at avisen vil ansette 10 nye journalister. De nye stillingene er et ledd i en storsatsingen på Trondheim.

I går kom nyheten om at Amedia lanserer en ny nettavis for Trondheim. Dermed ligger det an til å bli aviskrig i Norges tredje største by.

Ønsker å forsterke veksten

– De siste årene har vi hatt en svært solid vekst både i antall digitale abonnenter og digitale brukertall. Nå ønsker vi å forsterke denne veksten.

Dette er budskapet fra sjefredaktør Kirsti Husby og administrerende direktør Tove Nedreberg i en pressemelding fra Adresseavisen.

– Trondheim er en av landets mest spennende byer å drive journalistikk i, og vi ønsker nå å tilby leserne våre enda bedre journalistisk dekning av Trøndelags hovedstad, sier sjefredaktør Husby ifølge pressemeldingen.

– Vi vet mye om hva folk i Trondheim ønsker seg, og denne satsningen vil være svært målrettet i å møte disse ønskene, sier Husby.

Hun viser til at Adresseavisen siden 2014 har publisert plussinnhold, og at avisen gjennom analyse av den digitale bruken, markedsanalyse og direkte kommunikasjon med leserne har en klar plan for hvilke områder som nå skal styrkes.

Fortsatt regionsavis

Budskapet fra Adresseavisen er at avisen fortsatt skal være en regionavis, og at strategien om å ha hele Trøndelag som dekningsfelt ligger fast.

– Den nye satsningen handler derfor om å sikre at leserne gjennom Adresseavisen får den beste oppdateringen både om Trondheim og Trøndelag, skriver avisen i pressemeldingen.

Administrerende direktør Tove Nedreberg fremhever at journalistikk er kjernen i forretningsmodellen og at brukerinntektene blir stadig viktigere - men påpeker samtidig at en enda bedre Trondheimsdekning også vil være viktig for annonsører og samarbeidspartnere.

– Adresseavisen tilbyr annonsører en totalpakke av digitale annonser, content-innhold, papirannonser og byråtjenester. Vi skal styrke vår posisjon og fortsatt være den aller viktigste mediekanalen for annonsører som ønsker å treffe byens befolkning, sier Nedreberg.

Adresseavisen publiserer pr. i dag gjennom kanalene adressa.no, trd.by og papirutgaven. Amedias nysatsing vil være heldigital.

Powered by Labrador CMS