Trine Eilertsen, Lars Glomnes og Sarah Sørheim fyller Sentrum Scene dagen etter kommune- og fylkestingsvalget. Foto: Rolf Øhman / Aftenposten
Må utvide for å få plass på podkast-show
Aftenpodden live setter nye rekorder.
Aftenpostens podkast Aftenpodden sitt liveshow «Dagen etter valget» solgte ut mer enn 1.000 billetter på tre dager. Nå utvides kapasiteten på Sentrum Scene i Oslo for å få plass til enda noen flere, skriver Aftenpodden i ei pressemelding.
Dermed blir det fullt, med ca 1.250 i publikum.
– Dette er utrolig gøy. Vi trodde folk var på ferie, men entusiasmen har vært stor, sier Lars Glomnes, programleder i Aftenpodden og podkastansvarlig i Aftenposten, ifølge pressemeldinga.
Redaksjonen skal analysere valgresultatet sammen med noen gjester, dagen etter kommune- og fylkestingsvalget.
Aftenpodden er Aftenpostens politiske podkast, og har holdt på siden våren 2015. Politisk redaktør Trine Eilertsen, Lars Glomnes og tidligere kulturredaktør i Aftenposten, Sarah Sørheim, lager podkasten. Sørheim er nå nyhetsredaktør i NTB, men er fortsatt med i Aftenpodden-trioen.
Livesendingene til Aftenpodden har blitt populære. De har tidligere solgt ut Rockefeller med 750 seter og Chateu Neuf med 1.000 seter, og hatt sendinger fra både Studentersamfundet i Trondheim, mediedagene i Bergen og stortingsvalgkamp i Tromsø.
I valgkampen er det utsolgt en kveld på Ole Bull Scene i Bergen, 3. september.
– En blanding av humør og intens nerding på politikk ser ut til å fungere ganske godt, sier Glomnes.
Podkasten har til vanlig i underkant av 100.000 ukentlige avspillinger.