Kristin Skogen Lund presenter Schibsted resultatene torsdag.
Arkivfoto: Terje Bendiksby / NTB
Vekst i digitale abonnementer bidro til godt kvartalsresultat for Schibsted
Inntektene fra nyhetsmediene økte med tre prosent.
Mediekonsernet Schibsted bedret driftsresultatet i første kvartal med 229 millioner kroner, sammenlignet med i fjor. En vekst i abonnementer bidro sterkt.
Inntektene til nyhetsmediene til Schibsted, som blant annet omfatter Aftenposten og VG i Norge og Aftonbladet og Svenska Dagbladet i Sverige, økte med 3 prosent i første kvartal sammenlignet med samme kvartal i fjor.
– Inntektsøkningen i nyhetsmediene kommer på grunn av en sterk vekst i digitale abonnementer, i tillegg til en vesentlig bedring i digital annonsering, sier konsernsjef Kristin Skogen Lund.
Også Schibsteds markedssteder, som blant annet omfatter Finn, hadde vekst.
I alt omsatte Schibsted for 3,4 milliarder kroner i første kvartal i år, mot 3 milliarder i samme kvartal i fjor.
Driftsresultatet ble i år på 346 millioner kroner, som er en økning på 229 millioner kroner i fjor. Før skatt endte resultatet på 294 millioner kroner de tre første månedene av 2021.