Kristin Skogen Lund presenter Schibsted resultatene torsdag.

Vekst i digitale abonnementer bidro til godt kvartalsresultat for Schibsted

Inntektene fra nyhetsmediene økte med tre prosent.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Mediekonsernet Schibsted bedret driftsresultatet i første kvartal med 229 millioner kroner, sammenlignet med i fjor. En vekst i abonnementer bidro sterkt.

Inntektene til nyhetsmediene til Schibsted, som blant annet omfatter Aftenposten og VG i Norge og Aftonbladet og Svenska Dagbladet i Sverige, økte med 3 prosent i første kvartal sammenlignet med samme kvartal i fjor.

– Inntektsøkningen i nyhetsmediene kommer på grunn av en sterk vekst i digitale abonnementer, i tillegg til en vesentlig bedring i digital annonsering, sier konsernsjef Kristin Skogen Lund.

Også Schibsteds markedssteder, som blant annet omfatter Finn, hadde vekst.

I alt omsatte Schibsted for 3,4 milliarder kroner i første kvartal i år, mot 3 milliarder i samme kvartal i fjor.

Driftsresultatet ble i år på 346 millioner kroner, som er en økning på 229 millioner kroner i fjor. Før skatt endte resultatet på 294 millioner kroner de tre første månedene av 2021.

Powered by Labrador CMS