Karl Oskar Teien går inn i Aftenpostens ledergruppe når han blir produktleder for Schibsted-avisene. Foto: Schibsted
Karl Oskar Teien går inn i Aftenpostens ledergruppe når han blir produktleder for Schibsted-avisene. Foto: Schibsted

Karl Oskar Teien går fra Vipps til Schibsted

Blir en del av Aftenpostens ledergruppe.

Publisert

Karl Oskar Teien vender tilbake til Schibsted - nå som produktleder for abonnementsavisene med et særlig ansvar for Aftenposten, skriver Schibsted i ei pressemelding.

– Jeg er sikker på at vi vil fortsette å bygge løsninger som gjør oss til Europas ledende mediehus, sier Teien, ifølge meldinga.

Teien får et overordnet produktlederansvar for alle Schibsteds abonnementsaviser i Norge og Sverige, og blir en del av Aftenpostens ledergruppe, der han skal ha et særlig ansvar.

– Produkt- og teknologiutvikling er en sentral del av alt vi driver med i Aftenposten, og Karl Oskar blir nå ansvarlig for at vi fortsatt utvikler produkter i høyt tempo og av høy kvalitet, sier sjefredaktør Espen Egil Hansen i Aftenposten.

Han peker på Teiens engasjement og en helhetlige forståelse for mediebransjen og de endringene de står oppe i.

- I tillegg har han gode samarbeidsevner, noe som gjør ham svært egnet til å fylle en nøkkelrolle i samarbeidet mellom flere mediehus i Schibsted.

Teien (31) er i dag produktsjef i Vipps, men hadde tidligere flere roller i Schibsted, blant annet som produktsjef i Stavanger Aftenblad. Han har også vært management trainee i konsernet.

Teien selv ser fram til å lede samarbeidet mellom avisene.

– Sammen skal vi gjøre abonnent-opplevelsen unik, samtidig som vi driver nok trafikk til våre destinasjoner for å sikre vekst i annonse- og abonnementsbasen. Med de dyktige menneskene vi har i organisasjonen vår har vi alle forutsetninger for å lykkes med nettopp det.