Karl Oskar Teien går inn i Aftenpostens ledergruppe når han blir produktleder for Schibsted-avisene. Foto: Schibsted

Karl Oskar Teien går fra Vipps til Schibsted

Blir en del av Aftenpostens ledergruppe.

Publisert

Denne artikkelen er over fire år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Karl Oskar Teien vender tilbake til Schibsted - nå som produktleder for abonnementsavisene med et særlig ansvar for Aftenposten, skriver Schibsted i ei pressemelding.

– Jeg er sikker på at vi vil fortsette å bygge løsninger som gjør oss til Europas ledende mediehus, sier Teien, ifølge meldinga.

Teien får et overordnet produktlederansvar for alle Schibsteds abonnementsaviser i Norge og Sverige, og blir en del av Aftenpostens ledergruppe, der han skal ha et særlig ansvar.

– Produkt- og teknologiutvikling er en sentral del av alt vi driver med i Aftenposten, og Karl Oskar blir nå ansvarlig for at vi fortsatt utvikler produkter i høyt tempo og av høy kvalitet, sier sjefredaktør Espen Egil Hansen i Aftenposten.

Han peker på Teiens engasjement og en helhetlige forståelse for mediebransjen og de endringene de står oppe i.

- I tillegg har han gode samarbeidsevner, noe som gjør ham svært egnet til å fylle en nøkkelrolle i samarbeidet mellom flere mediehus i Schibsted.

Teien (31) er i dag produktsjef i Vipps, men hadde tidligere flere roller i Schibsted, blant annet som produktsjef i Stavanger Aftenblad. Han har også vært management trainee i konsernet.

Teien selv ser fram til å lede samarbeidet mellom avisene.

– Sammen skal vi gjøre abonnent-opplevelsen unik, samtidig som vi driver nok trafikk til våre destinasjoner for å sikre vekst i annonse- og abonnementsbasen. Med de dyktige menneskene vi har i organisasjonen vår har vi alle forutsetninger for å lykkes med nettopp det.

Powered by Labrador CMS