Bergensselskapet Myreze skal den arabiske nyhetskanal
Bergensselskap skal fornye Al Arabiyas visuelle profil
Myreze skal hjelpe Al Jazeera-utfordrer.
Denne artikkelen er over fem år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Den nest største nyhetskanalen i den arabiske verden skal få ny visuell profil, og bergensselskapet Myreze har fått i oppdrag å hjelpe dem.
Selskapet med 30 ansatte i Bergen og Oslo har spesialisert seg på virtuelle studioløsninger, design og TV-grafikk, og har fått i oppdrag å fornye utseendet til Al Arabiya. Selskapet fikk tilbudet under en mediemesse i Las Vegas nylig, opplyser gründer Björn Myrezes til Bergensavisen.
Han sammenligner størrelsen på oppdraget med da Statoil skiftet sin visuelle profil til Equinor.
– Vi skal lage kanalens nye ansikt utad. Det inkluderer vignetter, identitetsmarkører og virtuelt studio. Det er en stor merkevarejobb, sier Myreze til avisen.
Den arabiske nyhetskanalen som regnes som Al Jazeeras sterkeste utfordrer, har til daglig rundt 25 millioner seere i 16 land, i og utenfor Midtøsten.