Frank Bratland og Dag Sørsdahl i Aller Media tror vil kombinere mobilabonnement med tilgang til pluss-løsningene til konsernets aviser og blader.

Dagbladet-eier blir mobiloperatør

– Vi har et stort konkurransefortrinn, sier Aller Medias konsernsjef.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Aller Media lanserer i morgen mobilsatsingen PlussMobil og blir dermed mobiloperatør i det norske telekommarkedet, skriver mediehuset i en pressemelding.

Innhold fra Aller Medias redaksjonelle merkevarer som Dagbladet, KK og Se og Hør er noe av det som tilbys i abonnementene.

– Vi har stor tro på at vi i Aller Media skal lykkes i markedet som mobiloperatør. Det er et nytt og spennende marked for oss, og et marked hvor vi har gode forutsetninger for å lykkes, sier konsernsjef Dag Sørsdahl i pressemeldingen.

– Vi har et stort konkurransefortrinn gjennom tilgang til markedsføring og distribusjon i flere kanaler for kommunikasjon. Vi har sterke merkevarer og salgskanaler – og en solid økonomi. Ja, alt ligger til rette for at vi kan ta en betydelig markedsandel som mobiloperatør i Norge, fortsetter Sørsdahl.

Frank Bratland, leder for teamet Nye Inntekter i Aller Media, legger til:

– Vi har mange produkter som er relevante for å øke verdien i mobilabonnementene.

Medieinnhold som mobilabonnentene vil kunne få tilgang til, er artikler fra Dagbladet Pluss, Se og Hør Pluss og KK Pluss.

Powered by Labrador CMS