Mediefolk:

Julie Easter Christiansen (27) går fra VG til Aller Medias kjendissatsing Rød løper. Foto: Privat
Julie Easter Christiansen (27) går fra VG til Aller Medias kjendissatsing Rød løper. Foto: Privat

Forlater VG for å bli produsent for kjendis-TV i Aller Media

Julie Easter Christiansen tilbake til Dagbladet.

Publisert   Sist oppdatert

27-åringen får ansvaret for Rød løper-satsingen til Aller Media.

– Jeg startet mitt arbeidsliv som dørselger for Dagbladet på tidlig 2000-tallet, så sånn sett er jeg tilbake der alt startet. Jeg går inn som produsent i et program som på kort tid har knust alle måltall. Nå blir det min jobb å bidra til at Rød løper får ut sitt potensiale. Reisen har jo så vidt begynt, sier Julie Easter Christiansen i en pressemelding.

Christiansen har de to siste årene vært sosiale medier-produsent og frontsjef i VG. Hun har også erfaring fra NRK Sport og blant annet vært Snapchat-koordinator for Høgskolen i Oslo.

– Julie har en sylskarp digital kompetanse og har de ambisjonene vi ønsker at Rød løpers produsent skal ha. Hun er den rette til å lede denne satsingen videre mot nye høyder, sier Jonas Jørstad, digitalredaktør for seher.no og leder for kjendisdesken i Aller Media.

Skryt får hun også av TV-direktør i Aller Media, Mads A. Andersen.

– Moderne videoredigering og digital presentasjon er noe Julie kan til fingerspissene. Hun kommer til å styrke laget vårt, sier Andersen.

Christiansen begynner i jobben i løpet av høsten.