– Vi ser at hovedtyngden av nye abonnenter velger +Alt fremfor et tradisjonelt avisabonnement, sier +Alt-sjef Ole Werring.
Foto: Amedia
100.000 betaler nå for tilgang til alle Amedias aviser
– Vi er fortsatt bare i oppstartsfasen, sier redaktør Ole Werring.
Denne artikkelen er over fire år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
– Responsen er overveldende. På få måneder har +Alt etablert seg med flere abonnenter enn Norges tredje største avis. Og vi er fortsatt bare i oppstartsfasen, sier Ole Werring, produktsjef og redaktør for +Alt i Amedia, i en pressemelding.
De 100.000 som har tegnet abonnement på +Alt, har digital tilgang til et avisunivers bestående av mer enn 70 lokalaviser og en riksavis.
– Amedias aviser har som gruppe hatt den sterkeste abonnementsveksten i det norske avismarkedet. +Alt-abonnementet forsterker den strategiske satsingen på gode og attraktive abonnementstjenester som understøtter produksjonen av kvalitetsjournalistikk, sier konserndirektør Pål Nedregotten.
– Denne abonnementsformen dekker et behov hos norske avislesere for å lese nyheter fra andre områder av landet enn der de selv bor og deres lokalavis kommer ut. Når 15 prosent av kundene på et halvt år har bestilt +Alt, viser det med tyngde at produktet er attraktivt og treffer et behov i markedet, sier Nedregotten.
+Alt-sjef Werring legger til:
– Vi ser at hovedtyngden av nye abonnenter velger +Alt fremfor et tradisjonelt avisabonnement, og vi kommer nå til å satse sterkt på også å gjøre eksisterende abonnenter bedre kjent med muligheten. Vi tror det ligger et betydelig potensiale i +Alt som vil gjøre dette ikke bare til landets tredje største «avis» som vi nå er, men kanskje på sikt til det mest utbredte avisabonnementet i hele landet.