I fjor førte forhandlinger mellom TV 2 og Telenor til at over én million TV-seere mistet tilgangen til TV 2s kanaler i rundt sju uker.

Altibox og TV 2 må bli enige om ny avtale i løpet av mars

– Vi snakker sammen og det er en positiv tone.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

TV 2 og Altibox må bli enige om ny TV-avtale innen utgangen av mars for å unngå svarte skjermer for kundene. Begge lover å strekke seg langt.

– Vi snakker sammen og det er en positiv tone, sier administrerende direktør Tor Morten Osmundsen i Altibox til Kampanje.

I fjor førte forhandlinger mellom TV 2 og Telenor til at over én million TV-seere mistet tilgangen til TV 2s kanaler i rundt sju uker. Osmundsen håper og tror at de unngår dette.

– Vi er aller mest opptatt av å sikre at kundene våre får økt frihet til å velge hvilket av TV 2s innhold de ønsker å se. Dersom TV 2 ikke er enige i dette, kan forhandlingene bli krevende, sier Osmundsen på spørsmål om hva som blir vanskeligst i forhandlingene.

Målet er å finne gode løsninger med Altibox, sier TV 2s administrerende direktør og sjefredaktør Olav T. Sandnes.

– Selvfølgelig ønsker vi ikke konflikt, og jeg kan garantere at verken TV 2 eller Altibox går inn i denne type forhandlinger med det for øye å skape en konflikt. Det er begges ambisjon om å komme fram til de gode løsninger, sier TV 2-sjef Olav Sandnes.

Powered by Labrador CMS