TV 2 har brutt samarbeidet med Altibox.

TV 2 mot Altibox

TV 2 har mistet en firedel av TV-markedet

I mai i år hadde TV 2 en andel på 23,4 prosent, en nedgang på 7,1 prosentpoeng fra samme måned i fjor. Forklaringen ligger i konflikten med Altibox.

Publisert

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Ifølge Kampanje betyr tallene at TV 2s kanaler har mistet en firedel av TV-markedet.

Det er over to måneder siden vel 500.000 kunder hos Altibox mistet TV 2s kanaler, etter at forhandlingene mellom dem ble brutt.

– Vår tilbakegang er som ventet og henger selvsagt sammen med at våre TV 2-programmer ikke når ut til alle som ønsker å se på TV 2. Gitt disse omstendighetene er vi godt fornøyd med seertallene på «The Voice», «Sommerhytta», «Åsted Norge» og finalen av Champions League, sier kanaldirektør Trygve Rønningen.

Powered by Labrador CMS