Daglig leder Ståle Pettersen i Bodø Nu, konserndirektør Are Stokstad i Amedia og sjefredaktør Geir Are Jensen i Bodø Nu. Bildet er videreformidlet av Amedia. Foto: Rune Nilsen
Daglig leder Ståle Pettersen i Bodø Nu, konserndirektør Are Stokstad i Amedia og sjefredaktør Geir Are Jensen i Bodø Nu. Bildet er videreformidlet av Amedia. Foto: Rune Nilsen

Amedia kjøper opp Nu-konsernet

– Skal fortsatt herske fri og full aviskonkurranse i Bodø, Rana og Mosjøen

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Fredag melder konsernet Amedia at de har kjøpt opp det nordnorske konsernet Nu Publishing. Sistnevnte består av digitale lokalaviser i Bodø, Mo i Rana og Mosjøen.

– Vi har kjøpt Nu Publishing som et ledd i en offensiv satsing på lokaljournalistikk, sier konsernsjef Are Stokstad i en pressemelding.

Amedia har kjøpt selskapet fra gründer og sjefredaktør Geir Are Jensen og daglig leder Ståle Pettersen.

Begge to skal fortsette i Nu Publishing, meldes det.

– Avtalen bygger på og forutsetter at det fortsatt skal herske fri og full aviskonkurranse i Bodø, Rana og Mosjøen og at alle avisene skal drives selvstendig videre, sier Jensen i pressemeldingen, som fortsatt vil være med på eiersiden.

– Dagens arbeidsplasser beholdes og ledelsen fortsetter. Bodø Nu, Rana No og Vefsn No skal vokse fortsatt og utvikle seg til beste for konkurransen i både abonnements- og annonsemarkedet.

Virksomheten til Nu Publishing omsetter i år for om lag 22 millioner kroner, har samlet 21 årsverk og har 6.600 abonnenter totalt, skriver Amedia.

Powered by Labrador CMS