Daglig leder Ståle Pettersen i Bodø Nu, konserndirektør Are Stokstad i Amedia og sjefredaktør Geir Are Jensen i Bodø Nu. Bildet er videreformidlet av Amedia. Foto: Rune Nilsen
Daglig leder Ståle Pettersen i Bodø Nu, konserndirektør Are Stokstad i Amedia og sjefredaktør Geir Are Jensen i Bodø Nu. Bildet er videreformidlet av Amedia. Foto: Rune Nilsen

Amedia kjøper opp Nu-konsernet

– Skal fortsatt herske fri og full aviskonkurranse i Bodø, Rana og Mosjøen

Publisert   Sist oppdatert

Fredag melder konsernet Amedia at de har kjøpt opp det nordnorske konsernet Nu Publishing. Sistnevnte består av digitale lokalaviser i Bodø, Mo i Rana og Mosjøen.

– Vi har kjøpt Nu Publishing som et ledd i en offensiv satsing på lokaljournalistikk, sier konsernsjef Are Stokstad i en pressemelding.

Amedia har kjøpt selskapet fra gründer og sjefredaktør Geir Are Jensen og daglig leder Ståle Pettersen.

Begge to skal fortsette i Nu Publishing, meldes det.

– Avtalen bygger på og forutsetter at det fortsatt skal herske fri og full aviskonkurranse i Bodø, Rana og Mosjøen og at alle avisene skal drives selvstendig videre, sier Jensen i pressemeldingen, som fortsatt vil være med på eiersiden.

– Dagens arbeidsplasser beholdes og ledelsen fortsetter. Bodø Nu, Rana No og Vefsn No skal vokse fortsatt og utvikle seg til beste for konkurransen i både abonnements- og annonsemarkedet.

Virksomheten til Nu Publishing omsetter i år for om lag 22 millioner kroner, har samlet 21 årsverk og har 6.600 abonnenter totalt, skriver Amedia.