Denne artikkelen er over fire år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Glåmdalen melder selv i sitt korona-studio at mediehuset permitterer to ansatte, begge i 50 prosent.
Annonse
Thor Sørum-Johansen, ansvarlig redaktør i Glåmdalen.Foto: NTB scanpix
– Annonsemarkedet har mer eller mindre stoppet helt opp, for oss som for de fleste andre medier. Inntektstapet er betydelig allerede etter et par uker, og utsiktene i reklamemarkedet er ikke lovende hvis tiltakene fortsetter på samme nivå som i dag, sier Thor Sørum-Johansen, ansvarlig redaktør og daglig leder i Glåmdalen, til egen avis.
Sørum-Johansen forteller at Glåmdalen har to medierådgivere i sin annonseavdeling, og det er disse to som nå permitteres i 50 prosent.
– Ved å gjøre det på denne måten fordeler vi den belastningen det er å bli permittert, samtidig som vi beholder kompetanse og kapasitet til å håndtere de henvendelser og det annonsebehovet som fortsatt er i markedet, sier Sørum-Johansen.