Konserndirektør Pål Eskås i Amedia og administrerende direktør Magne Nordgård i Hamar Media.
Foto: Trond Lillebo / Hamar Arbeiderblad
Hamar Media og Amedia inngår avtale om strategisk samarbeid
Skal utvikle «morgendagens journalistikk».
Innlandets største mediehus, Hamar Media, inngår et strategisk samarbeid med Amedia. Hamar Media eier blant annet Hamar Arbeiderblad.
– Kompleksiteten rundt det å drive aviser i en digital tid blir stadig større, og nå gleder vi oss til å samarbeide tettere med de beste i klassen, sier Magne Nordgård, administrerende direktør i Hamar Media, i en pressemelding.
– Med tilgang på Amedias teknologi og kompetanse, vil vi i enda større grad kunne utnytte veksten vi har skapt, også kommersielt, sier Katrine Strøm, sjefredaktør i Hamar Arbeiderblad.
Som en del av samarbeidet etableres et nytt felles utviklingssenter mellom Hamar Media og Amedia. Utviklingssenteret vil lokaliseres i Hamar.
Planen er å ansette i cirka 10 medarbeidere innen teknologi og utvikling, som vil jobbe med løsninger for det partnerne omtaler som «morgendagens journalistikk».
– Vi har stor tro på at vi skal klare å etablere et kraftfullt miljø med spennende oppgaver i Hamar, til beste for alle Amedias aviser, og avisene til viktige samarbeidspartnere som Hamar Media, sier konserndirektør Pål Nedregotten i Amedia.
Amedia-kollega Pål Eskås legger til:
– Som strategisk samarbeidspartner ønsker Amedia å bidra med sine ressurser og sin kompetanse til å forsterke en allerede positiv utvikling. Vårt mål er å bidra til enda bedre produkter for både lesere og annonsører.